Renault/Dacia a obtinut locul al doilea la Premiul Pinochio (Prix Pinocchio) din Franta, acordat de asociatia ecologista Amis de la Terre celor mai inselatoare companii prezente pe piata franceza.
Dacia a fost nominalizata, la sectiunea Greenwashing, din cauza unei campanii publicitare pentru Duster in care primul SUV romanesc era promovat ca fiind „respectuos cu mediul”.
La jumatatea lunii iunie din acest an, asociatia ecologista Agir pour l’Environnement a facut o plangere impotriva campaniei publicitare, argumentand ca motorizarile pe benzina ale lui Duster au emisii de dioxid de carbon pe kilometru peste media pietei, iar consumatorii pot fi dusi in eroare. Consiliul pentru Deontologie Publicitara a cerut Renault sa retraga reclama la acea vreme, ceea ce s-a si intamplat.
Astfel, la concursul Premiul Pinochio, Renault/Dacia a obtinut locul al doilea, cu 20% dintre voturi. Pe primul loc s-a clasat banca franceza Credit Agricole, cu 55% dintre voturi.
Concursul pentru Premiul Pinochio a mai inclus nume cunoscute in Franta si la nivel european, precum Orange, GDF Suez, Total si chiar si un aeroport din apropiere de Paris (Beauvais-Tille).
In luna martie din acest an, la salonul auto de la Geneva, mai multi militanti ecologisti francezi au venit cu pancarde cu mesaje ironice la standul Dacia si au creat chiar si un sit, duster.fr, unde au postat mesaje acuzatoare la adresa Renault/Dacia.