Acasa Citroen Noul Citroen C4 si DS4 au debutat la Paris, cu accentul pus pe calitate si confort

Noul Citroen C4 si DS4 au debutat la Paris, cu accentul pus pe calitate si confort

de Adrian Mitrea

Citroen C4 (sursa - 0-100.ro)

Noul Citroen C4 a fost dezvaluit oficial la Salonul Auto de la Paris, alaturi de DS4 si conceptul Lacoste. Vazut pe viu, noul C4 transmite mesajul ca se axeaza pe confort si calitate a fabricatiei. Ambele modele vor fi disponibile in Romania din 2011.

Masina are acum un design mai conventional, exterior si interior. La fel ca la noul noul C3, Citroen a renuntat la afisajul electronic al vitezei. De asemenea, Citroen a renuntat la volanul cu butuc fix pe noul C4.

click aici pentru a vedea principalele noutati de la standul Citroen

Noul C4 are 4,33 metri lungime, 1,79 metri latime si 1,49 metri inaltime, fiind cu 5 centimetri mai lung, cu 2 cm lat si cu 3 cm mai inalt decat prima generatie. Volumul portbagajului este de 408 litri, o valoare buna pentru segmentul compact din care face parte.

Masina este echipata cu tehnologii nemaiintalnite in segmentul compact, cum ar scaune fata cu masaj, sistem de avertizare la parasirea nedorita a benzii de rulare (Lane Departure Warning) si monitorizare a unghiurilor moarte. De asemenea, noul C4 va dispune si de cutie de viteze automata, denumita EGS (Electronic Gearbox System), asistenta la plecarea din rampa si frana de parcare cu actionare electrica.

Noul C4 dispune si de un sistem interactiv de conducere, denumit eTouch, prin care soferii pot monitoriza stilul lor de condus si consumul de carburant. Aceasta noua generatie a C4 va avea sisteme de propulsie pe care Citroen le numestemicro-hybrid e-HDi. Concret, motorarele HDi de 92 CP si 112 CP sunt echipate cu sisteme Stop & Start care opresc motorul la semafor si il repornesc atunci cand soferul intentioneaza sa puna masina in miscare.

Noul C4 va fi produs in Franta, in uzina grupului PSA Peugeot Citroen din Mulhouse.

Masina va fi disponibila cu trei motorizari pe benzina si trei diesel.

Benzina:

  • 1,4 litri, 95 Cai Putere (CP), cuplabil la o cutie de viteze manuala cu cinci trepte
  • 1,6 litri, 120 CP, cuplabil la o cutie de viteze manuala cu cinci trepte sau automata cu patru rapoarte. Acest propulsor va putea fi comandat si GPL in anumite tari
  • 1,6 litri turbo, 155 CP, cutie robotizata (automata) cu sase trepte

Diesel:

  • 1,6 litri, 92 CP, cuplabil la o cutie de viteze manuala cu cinci trepte. Acest motor este disponibil si pe o versiune Citroen C4 e-HDi cu Start & Stop
  • 1,6 litri, 112 CP, cuplabil la o cutie de viteze manuala cu sase trepte sau la una robotizata (automata) cu sase rapoarte
  • 2,0 litri, 150 CP, cuplabil la o cutie de viteze manuala cu sase trepte

Citroen DS4

DS4 vine cu o gama de cinci motorizari Euro 5, doua diesel si trei pe benzina. Propulsoarele turbo diesel dezvolta 110 Cai Putere (CP), respectiv 160 CP. Cele 3 motorizari pe benzina au 120 CP, 155 CP si 200 CP si sunt dezvoltate in colaborare cu BMW, se arata intr-un comunicat al producatorului francez.

Propulsorul diesel de 110 CP este disponibil si in varianta eHDi DS4, care datorita sistemului Stop & Start, a unui alternator controlat electronic ce recupereaza energie in timpul franarii, dar si a unei cutii de viteze cu sistem electronic ce optimineaza schimbarea rapoartelor, reduce emisiile cu 15% in mediul urban.

Toate motoarele sunt disponibile atat cu cutii de viteze manuale, cat si cu cutii de viteza automate cu sase rapoarte.

In functie de nivelul de echipare, DS4 beneficiaza de discuri de frana ventilate cu diametru crescut (340 mm), precum si sistemul electronic de control al franarii in standard, incluzand ABS cu sistemul electronic de distributie a fortei de franare (EBD) si asistenta la franarea de urgenta (EBA). In plus, modelul este dotat si cu sistem inteligent de control al tractiunii pentru mentinerea traiectoriei (ESP).

La exterior, in partea din fata, se pot remarca pozitia siglei pe grila, logoul DS de pe capota si liniile luminoase vizibile atat ziua, cat si noaptea.

Profilul contine o banda cromata ce inconjoara suprafata vitrata, aripi ce adapostesc roti de dimensiuni de pana la 19 inch si un parbriz panoramic.

Modelul francez are cinci usi, dar manerele de deschidere a portierelor posterioare sunt ascunse in stilul Alfa Romeo si Seat.

Partea din spate comporta linii cromate regasibile in partea inferioara a spoilerului, precum si linii luminoase ale stopurilor ce raman aprinse atat ziua, cat si noaptea.

La interior, modelul are trei scaune individuale in spate, clientii putand sa opteze intre cinci feluri de combinatii de piele pentru scaune, incluzand si optiunea de a folosi doua culori. Modelele cu echipare superioara beneficiaza de piele pe bord si pe interiorul portierelor.

Gurile de ventilatie, instrumentarul de bord, schimbatorul de viteze si consola centrala beneficiaza de insertii cromate.

Pedala de frana este din aluminiu, manerele usilor sunt imbracate in piele iar habitaclului are iluminare ambientala.

La aceste dotari se adauga sistemul eTouch, care apeleaza numerele de urgenta in mod automat sau manual folosind o cartela SIM integrata pentru localizarea masinii, lampi de ceata ce se aprind si atunci cand masina vireaza, lumini ce se aprind in mod automat cand soferul semnalizeaza schimbarea directiei de mers sau invarte volanul la un unghi mai mare de 60 de grade si un sistem de monitorizare a punctului mort.

Corespondenta de la Paris

Lasa un comentariu