Constructorul auto General Motors (GM) si grupul american ABB, care produce sisteme electrice si de automatizare, au incheiat un parteneriat prin care se doreste reutilizarea bateriilor din dotarea lui Chevrolet Volt, la sfarsitul ciclului de viata al acestora, cu scopul eficientizarii alimentarii cu electricitate a Statelor Unite ale Americii (SUA).
„Bateria (de 16 kWh – n.r) din dotarea autovehiculului Volt va avea o capacitate mare de stocare a energiei electrice chiar si dupa ce nu mai poate fi utilizata pentru propulsia autovehiculului”, a declarat directorul executiv al departamentului Sisteme electrice, hibride, autovehicule electrice si baterii din cadrul GM, Micky Bly, se arata intr-un comunicat de presa al Chevrolet.
Hibridul avansat Chevrolet Volt, care dispune de un motor electric si de unul pe benzina, beneficiaza de o garantie standard de opt ani/160.000 kilometri pentru bateria litiu-ion.
„Retelele inteligente ale viitorului vor utiliza in mai mare masura surse de energie regenerabila si vor fi nevoite sa alimenteze cu energie electrica o infrastructura e-mobilitate extinsa; in acest sens, este necesara dezvoltarea unui numar mare de solutii de stocare a energiei electrice. (…)”, a afirmat directorul departamentului Retele electrice inteligente din cadrul ABB, Bazmi Husain.
In cadrul parteneriatului dintre cele doua companii, inginerii si cercetatorii din ambele companii vor studia: stocarea energiei regenerabile, gestionarea incarcsrii retelei electrice, alimentarea cu energie electrica de rezerva pentru comunitsti si gestionarea momentului de utilizare.
Primul automobil asa-zis electric al Chevrolet, destinat comercializarii in masa, Volt, va costa 41.000 dolari in SUA (echivalentul a 31.500 euro), dar beneficiaza de o scutire de impozit de pana la 7.500 dolari, pretul coborand astfel la 33.5000 dolari, a anuntat producatorul auto. Pretul este putin mai mic mic decat al masinii 100% electrice Nissan Leaf.
In al patrulea trimestru din 2011, Europa si China vor deveni primele piete externe de desfacere pentru modelul Volt, al carui prototip a fost testat si de 0-100.ro.
Chevrolet Volt dispune de un motor electric de 160 Cai Putere (CP), ce dezvolta un cuplu de 320 Newton-metru (Nm), dar si de un motor pe benzina pe post de generator.
Motorul electric invarte tot timpul rotile, iar cel pe benzina nu este cuplat la acestea. De aceea Chevrolet promoveaza aceasta masina ca fiind electrica, ea fiind in fapt un hibrid avansat.