Acasa Dacia INTERVIU: Seful programului Logan: Noi modele sunt in plan. La Titu ar putea fi testate electrice

INTERVIU: Seful programului Logan: Noi modele sunt in plan. La Titu ar putea fi testate electrice

de Adrian Mitrea
Gerard Detourbet (sursa - Renault)
Gerard Detourbet (sursa - Renault)

Seful programului Logan, Gerard Detourbet, reconfirma ca pe platforma Logan, denumita tehnic B0, vor fi construite noi modele, unul mai mare si altul mai mic, iar Centrul Tehnic Titu va deveni o veriga foarte importanta a operatiunilor Renault din Europa, fiind posibil ca aici sa fie testate si masini electrice, intr-un orizont de timp mediu. Intr-un interviu acordat in exclusivitate 0-100.ro, Detourbet spune ca „Logan nu e prea frumos”, dar ca asta se va rezolva la noua generatie.

Adrian Mitrea: Ce importanta are pentru Renault Centrul Tehnic Titu?

Gerard Detourbet: Acest Centru este foarte important pentru noi pentru ca se ocupa de masinile B0. Toate masinile sunt dezvoltate aici (in Romania – n.r.) si un pas ne lipsea inainte de Titu: confirmarea ca totul e in regula cu masinile.

Acest Centru vine sa certifice ca masinile sunt bune (…).

Adrian Mitrea: Veti dezvolta si masini electrice aici?

Gerard Detourbet: Nu este in plan in prezent, pentru ca, dupa cum stiti, nu avem in plan lansarea de masini electrice pe platforma B0, dar nu stim care va fi viitorul acestui Centru. In 3-10 ani e posibil sa dezvoltam masini electrice aici.

Adrian Mitrea: Dacia e o marca low cost. Chiar si asa, Duster ajunge la 17.000 euro si nu mai poate fi numita o masina ieftina, dar este cea mai ieftina din segmentul ei. Pe acelasi principiu, am putea vedea o Dacia decapotabila in viitor?

Gerard Detourbet: (…) Acest program (B0 – n.r.) este conceput pentru a lansa masini unice in segmentul lor: masini entry (ieftine). Am creat Logan si Sandero la peste 4 patru metri, apoi MCV – un break deosebit, si apoi trebuie sa mai acoperim doua segmente: masini mai scurte si masini mai mari in termeni de lungime. Asadar, avem in calcul sa facem masini in aceste segmente si e evident ca vor fi tot masini entry.

Adrian Mitrea: Cand spuneti entry va referiti la masini mai mici decat Sandero?…

Gerard Detourbet: Nu neaparat. Cand spun entry ma refer la pretul de intrare in categoria respectiva de masini. Daca luam ca referinta masini de 4,5 metri, care costa intre 17.000-20.000 euro, noi vom face in asa fel incat sa scoatem o masina in acest segment, dar la un pret cu 20-30% mai mic. Deci vorbim de o masina entry in segment.

Adrian Mitrea: Cand spuneti segment la care anume va referiti?

Gerard Detourbet: La unul superior si la unul inferior in comparatie cu Logan si Sandero.

Adrian Mitrea: Acum gama Dacia are sase masini. Care este numarul maxim de masini pe care-l puteti face pe platforma Logan (B0)?

Gerard Detourbet: Pana la opt. Stiti ca dezvoltam doua noi modele la fabrica din Tanger si dupa aceea vom crea un inlocuitor si poate unul-doua noi tipuri de caroserii pe platforma. Deci vom ajunge la 8-9 caroserii pe aceeasi platforma.

Adrian Mitrea: Mai intai vom vedea „modelul care va inlocui un altul” si abia mai apoi noile caroserii?

Gerard Detourbet: Da.

Adrian Mitrea: In ce an vom vedea acest inlocuitor de care spuneti?

Gerard Detourbet: In prezent e secret.

Adrian Mitrea: Uitandu-ma structura productiei, am observat ca fabricatia Logan sedan este scazuta. Aveti de gand sa mutati productia Logan sedan in Maroc si sa faceti aici un alt model care ar avea mai mare cautare pe pietele vestice?

Gerard Detourbet: Vom inlocui Logan intr-o zi, cu o noua generatie, care va fi produsa tot aici (in Romania – n.r.). Nu vrem sa operam modificari in structura productiei. Nu e nevoie. E clar ca piata din Romania isi va reveni candva si noi trebuie sa fim aici si sa producem. Masinile sedan sunt mai importante in Romania decat hatchback-urile si este absolut necesar sa producem aici masini sedan.

Adrian Mitrea: Spuneti-mi despre noul Logan… Am mai discutat cu colegi de-ai dumneavoastra de aici din Romania, cum ar fi Philippe Prevel (seful Renault Technologie Roumanie), si spunea ca noul model va pastra atuurile modelului actual. Spuneti-mi… veti pastra in paralel la vanzare vechiul Logan cu noul Logan?

Gerard Detourbet: E clar ca Dacia a dobandit un ADN pe care nu vrem sa-l eliminam. Diferentele intre noul si vechiul Logan vor fi in principal legate de stil. Primul Logan nu e prea frumos… a fost dezvoltat intr-o anumita perioada, pentru anumite piete (emergente – n.r.). Acum aceasta masina se vinde peste tot in lume si trebuie sa fie mai curata ca design. In acelasi timp incercam sa reducem pretul de vanzare pentru noul model si sa rezolvam anumite probleme cum ar fi zgomotul. Chestiuni dinacestea…

Adrian Mitrea: Dar e posibil sa faceti noul model mai ieftin decat cel pe care il va inlocui?

Gerard Detourbet: Da, va fi mai ieftin. Cand a inceput sa fabrice Logan, Renault a inceput de fapt sa fabrice masini „economice”. Dupa 6-7 ani am creat o multime de masini si suntem prezenti cu ele peste tot in lume. Asa ca am castigat cunostinte si acum putem procura piese din diverse tari. Deci putem gestiona toate acestea pentru a lansa masini mai moderne, mai atragatoare, mai economice, dar la acelasi pret si chiar mai mic.

Adrian Mitrea: Inseamna ca acestea sunt vesti bune, pentru ca rivalii coreeni avanseaza, nu?

Gerard Detourbet: Da, absolut!

Adrian Mitrea: Cu cat ar putea fi mai ieftin? 5-10%?

Stati putin! (rade) Veti vedea! Asteptati… (rade)

Adrian Mitrea: Toate discutiile despre noul Logan indica 2012 ca cea mai probabila data pentru lansare. Confirmati acest termen?

Gerard Detourbet: Nu vreau sa confirm nimic despre noul Logan. E clar ca am inceput si ca punctul final nu e azi. E secret deocamdata si trebuie sa-l patrez pentru ca… trebuie sa intelegeti… competitia e foarte activa. Dar… am inceput.

Adrian Mitrea: Am putea vedea un indiciu despre noul Logan la Salonul Auto de la Geneva din 2011?

Gerard Detourbet: Nu.

Gerard Detourbet a fost prezent miercuri (15 septembrie) in Romania, la inaugurarea Centrului Tehnic Titu.

2
Lasa un comentariu

avatar
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
AlexCSR Recent comment authors
  Subscribe  
noi vechi
Notifica-ma despre
CSR
Cititor
CSR

Foarte tare!

felicitari!

Alex
Cititor
Alex

Cum adica "Primul Logan nu e prea frumos" ? Pentru informatia domnului francez: Loganul este cea mai frumoasa masina care este in gama Dacia! Are cel mai misto spate care a existat vreodata pe o masina, arata foarte bine din toate unghiurile! Sandero arata ca naiba si nici Duster nu e chair "Fat Frumos"!!!