Noul Volvo S60 e o masina prin intermediul careia constructorul auto suedez Volvo paseste in era in care este stapanit de chinezi. Conceput si lansat pe cand Volvo se afla sub tutela Ford, masina impresioneaza printr-o dinamica buna, dar mai ales prin sisteme de securitate, pentru care Volvo a devenit celebru.
Dupa cum ai putut vedea si in clipul de mai sus, primul contact dintre masina si jurnalistii auto din Romania a avut loc pe o pista amenajata in curtea Romxepo. Nu e un traseu ideal pentru a testa un automobil, insa in lipsa unui circuit…
Masina e de departe cel mai luxos si mai ingrijit lucrat Volvo de pana acum, cel putin in interior. Pastrand stilul elegant si clasic Volvo, noul S60 afiseaza materiale foarte placute la atingere. E drept, masinile de test nu sunt versiuni de baza…
Desi arata elegant, masina ascunde un caracter sportiv suprinzator. Senzatia ridicata de control si stabilitatea masinii pe curbe este gestionata de un sistem denumit sugestiv Corner Traction Control. Acesta franeaza roata din fata de pe interiorul virajului si transmite mai multa putere rotii din exterior, permitand astfel reactii mai vioaie pe curbe.
Si totul e si mai distractiv cand in dreapta il ai pe pilotul Titi Aur, angajat special de Volvo pentru a arata presei de ce este in stare cel mai nou automobil al sau.
Ca sofer nu esti constient de asta, insa de la volan simti cum agilitatea masinii creste, in pofida unui stil de sofat mai agresiv. Sistemul Corner Traction Control „simte” stilul de condus al soferului si se adapteaza automat.
Un Volvo n-ar fi un Volvo fara elementele de siguranta. Sistemul cruise control (denumit si tempomat) adaptiv (denumit tehnic ACC) iti permite sa setezi distanta fata de masina din fata si viteza de croaziera a automobilului in care te afli. Volvo S60 ruleaza lin, pastrand o distanta oarecum egala fata de ce ai setat tu. Daca masina din fata opreste, Volvo S60 franeaza si opreste la o distanta mai mica decat cea programata spre a fi mentinuta, pentru ca decelerarea sa se efectueze lin, fara a brusca pasagerii.
Un alt sistem interesant, parte a tehnologiei City Safety (oefrita standard pe acest model), activeaza frana la maximum pana ce masina se opreste, in cazul unui impact cu un pieton sau o alta masina. Inainte sa actioneze singura, masina alerteaza soferul despre iminenta producerii unui accident prin proiectarea pe parbriz a unui semnal luminos de culoare rosie.
In urmatoarele saptamani vei putea citi pe 0-100.ro un test complet cu noul Volvo S60.