Constructorul auto francez Citroen va prezenta in octombrie, la Salonul Auto de la Paris, al doilea model al gamei Citroen DS (Distinctive Spirit), denumit DS4, ce va fi disponibil la vanzare in Romania in a doua jumatate a anului 2011. Masina este inspirata din conceptul High Rider.
DS4 vine cu o gama de cinci motorizari Euro 5, doua diesel si trei pe benzina. Propulsoarele turbo diesel dezvolta 110 Cai Putere (CP), respectiv 160 CP. Cele 3 motorizari pe benzina au 120 CP, 155 CP si 200 CP si sunt dezvoltate in colaborare cu BMW, se arata intr-un comunicat al producatorului francez.
click aici pentru galeria foto
Propulsorul diesel de 110 CP este disponibil si in varianta eHDi DS4, care datorita sistemului Stop & Start, a unui alternator controlat electronic ce recupereaza energie in timpul franarii, dar si a unei cutii de viteze cu sistem electronic ce optimineaza schimbarea rapoartelor, reduce emisiile cu 15% in mediul urban.
Toate motoarele sunt disponibile atat cu cutii de viteze manuale, cat si cu cutii de viteza automate cu sase rapoarte.
In functie de nivelul de echipare, DS4 beneficiaza de discuri de frana ventilate cu diametru crescut (340 mm), precum si sistemul electronic de control al franarii in standard, incluzand ABS cu sistemul electronic de distributie a fortei de franare (EBD) si asistenta la franarea de urgenta (EBA). In plus, modelul este dotat si cu sistem inteligent de control al tractiunii pentru mentinerea traiectoriei (ESP).
La exterior, in partea din fata, se pot remarca pozitia siglei pe grila, logoul DS de pe capota si liniile luminoase vizibile atat ziua, cat si noaptea.
Profilul contine o banda cromata ce inconjoara suprafata vitrata, aripi ce adapostesc roti de dimensiuni de pana la 19 inch si un parbriz panoramic.
Modelul francez are cinci usi, dar manerele de deschidere a portierelor posterioare sunt ascunse in stilul Alfa Romeo si Seat.
Partea din spate comporta linii cromate regasibile in partea inferioara a spoilerului, precum si linii luminoase ale stopurilor ce raman aprinse atat ziua, cat si noaptea.
La interior, modelul are trei scaune individuale in spate, clientii putand sa opteze intre cinci feluri de combinatii de piele pentru scaune, incluzand si optiunea de a folosi doua culori. Modelele cu echipare superioara beneficiaza de piele pe bord si pe interiorul portierelor.
Gurile de ventilatie, instrumentarul de bord, schimbatorul de viteze si consola centrala beneficiaza de insertii cromate.
Pedala de frana este din aluminiu, manerele usilor sunt imbracate in piele iar habitaclului are iluminare ambientala.
La aceste dotari se adauga sistemul eTouch, care apeleaza numerele de urgenta in mod automat sau manual folosind o cartela SIM integrata pentru localizarea masinii, lampi de ceata ce se aprind si atunci cand masina vireaza, lumini ce se aprind in mod automat cand soferul semnalizeaza schimbarea directiei de mers sau invarte volanul la un unghi mai mare de 60 de grade si un sistem de monitorizare a punctului mort.