Masinile cu acces la internet sunt foarte rare in zilele noastre, dar acest lucru se va schimba in urmatorii sapte ani. In 2009 au fost vandute 1,1 milioane de astfel de automobile la nivel mondial, iar estimarile indica o cifra de 6 milioane de unitati anual, in 2017.
Principalii factori care vor conduce la asta sunt popularitatea in crestere a a aplicatiilor descarcabile de pe internet si imbunatatirile aduse telefoanelor mobile, se arata intr-un studiu realizat de compania IMS Research. Aceasta ofera consultanta si cercetari de piata pe segmentul electronicelor si publica periodic si cercetari cu referire la pietele auto, printre altele.
Primii pasi pentru a aduce conectivitatea in masini au fost posibili odata cu dezvoltarea tehnologiei mobile de generatia a treia (3G), iar lucrurile vor merge mai departe prin introducerea 4G.
Este de asteptat ca valoarea aplicatiilor descarcate prin conexiunile internet ale automobilelor sa fie de 4 miliarde dolari in 2017.
Tehnologiile moderne de conectivitate, precum internet, bluetooth si wireless sunt disponibile in prezent doar pe masini de top produse de gigantii pietei premium: BMW, Audi, Mercedes-Benz.
Lucrurile se vor schimba cu timpul, deoarece tot mai multe marci accesibile se lupta sa aduca tehnologii multimedia avansate in masinile lor, un exemplu fiind Ford.