Acasa Renault Angajatii Renault, iritati de faptul ca Latitude va fi facut in Coreea, dupa o masina coreeana

Angajatii Renault, iritati de faptul ca Latitude va fi facut in Coreea, dupa o masina coreeana

de Adrian Mitrea

Renault Latitude (sursa - Renault)

Angajatii Renault din Franta sunt iritati de faptul ca marca pentru care lucreaza va produce modelul sau de top, Latitude, in Coreea, dupa o masina coreeana (Renault Samsung Motors SM5), iar acest lucru ar putea genera dificultati pentru noul model chiar inainte sa intre in productie.

In octombrie, la Salonul Auto de la Paris, vor avea loc demonstratii in semn de protest fata de strategia Renault de a „copia” modelul sau de top dupa un automobil destinat pietei coreene, potrivit lui Fabien Gache, lider al sindicatului CGT, citat de Automotive News Europe (ANE).

Povestea vine intr-un context istoric, acela ca Renault a produs intotdeauna masinile sale de top in Franta, nu peste hotare.

De asemenea, aceasta situatie vine pe fondul incercarii guvernelor europene de a tine in interiorul granitelor lor productia auto. Este cazul Renault, in Franta, si Fiat, in Italia.

Deocamdata e greu de spus ce va face Renault, dar presiunea e cu atat mai mare cu cat statul francez detine 15% dintre actiunile companiei si are doi membri in bordul de conducere. Acestia au reusit sa-l determine pe directorul general executiv (CEO) al Renault, Carlos Ghosn, sa cumpere mai multe componente auto produse in Franta, pentru masinile fabricate local, in defavoarea pieselor aduse de peste hotare.

De asemenea, Ghosn a fost fortat sa-si revizuiasca planurile de a muta productia modelului Clio III din Franta in Turcia, unde mai produce automobilele Fluence si Symbol.

Renault Latitude, inlocuitorul modelului VelSatis, nu este singurul automobil copiat dupa masinile diviziei coreene Renault Samsung Motors. Fluence este o copie fidela a modelului SM3, iar SUV-ul Koleos este de fapt un QM3 cu alte sigle.

Automobilul Renault Latitude va fi prezentat oficial in cadrul Salonului Auto de la Paris, in octombrie, moment ce va coincide cu inceperea comercializarii in Asia, Africa, Rusia, Turcia, Golf, Australia si Mexic. In Europa masina va debuta la sfarsitul acestui an sau la inceputul anului viitor.

Renault Latitude dispune de tehnologii precucum climatizare pe trei zone si parfum de ambianta, scaun cu masaj pentru sofer si sistem audio Bose.

Inca de la inceput, Latitude va avea o sarcina dificila, aceea de a face Renault competitiv in clasa berlinelor mari, unde nici VelSatis si nici Safrane n-au excelat. Latitude va concura cu modele precum Skoda Superb si Citroen C6.

In plus, Renault nu pare sa se regaseasca pe palierul masinilor mai mari decat Megane, deoarece si Laguna III are vanzari mult sub asteptari.

Renault Latitude (sursa - Renault)

1 comentariu

Apollo 16 noiembrie 2010 - 01:15

Interiorul tinde catre masinile germane, insa designul exterior ma bucura enorm – este f urata masina 😀

Reply

Lasa un comentariu