Acasa Curiozitati Circa 23% dintre SUV-urile vandute in Europa nu sunt de fapt SUV-uri

Circa 23% dintre SUV-urile vandute in Europa nu sunt de fapt SUV-uri

de Adrian Mitrea

Land Rover Freelander2 (sursa - Land Rover)

Te-ai intrebat vreodata cate dintre SUV-urile pe care le vezi pe strada sunt de fapt SUV-uri si cate au doar tractiune fata? Potrivit estimarilor Land Rover, producator britanic de masini premium 4×4, circa 23% dintre SUV-urile vandute in Europa au tractiune pe doua din cele patru roti (fata sau spate).

Desi in mod traditional SUV-urile se trag din vehicule de teren cu tractiune 4×4, odata cu trecerea timpului notiunea de SUV si-a pierdut din esenta, fiind lansate tot felul de vehicule cu aspect de masini de teren, dar care ascund de fapt tractiune fata sau spate.

Cateva exemple sunt Volvo XC60, SUV care a fost disponibil initial doar cu tractiune integrala, iar mai apoi si cu tractiune fata. Masina a fost si in garajul nostru.

BMW are in oferta si X1 doar cu tractiune pe rotile din spate (sDrive), desi in mod traditional masinile de teren ale BMW s-au remarcat prin tractiune integrala permanenta (xDrive).

Mai simplu spus, odata cu diversificarea ofertei de SUV-uri si crossovere (SUV-uri mai mici – n.r.), in ofertele producatorilor auto au aparut aproape obligatoriu si versiuni cu tractiune 4×2. Alte astfel de masini sunt Dacia Duster, Nissan Qashqai, Toyota RAV 4, Skoda Yeti, Renault Koleos, Mitsubishi ASX, Hyundai ix35, Ford Kuga si Volkswagen Tiguan – toate disponibile cu tractiune pe rotile din fata sau 4×4.

Variantele 4×2 vin cu avantajul unui consum de carburant mai mic, care implicit conduce si la emisii poluante mai reduse. Pe de alta parte, masina pierde din calitatile rutiere pentru care au devenit cunoscute SUV-urile, singurul avantaj (pentru unii) fata de un automobil mai mic ramanand pozitia mai inalta de condus.

Cel mai nou venit pe lista este Land Rover Freelander2, care va primi din 2011 o varianta cu tractiune 4×2 (denumita eD4). Vestea vine din partea unui constructor auto care nu a produs decat vehicule 4×4 pana acum, dar care iata vrea sa castige cota de piata si sa vina cu o oferta pentru clientii care n-au nevoie de un vehicul cu tractiune integrala.

„Noul Freelander2 eD4 duce Land Rover intr-o piata a SUV-urilor 4×2 foarte disputata. Optiunea 4×2 este doar o cale prin care crestem eficienta masinilor noastre si incercam sa atragem noi clienti (…)”, a declarat directorul Land Rover, Phil Popham.

Lasa un comentariu