Un SUV Porsche e ceva ce parea imposibil in mintea multora dintre noi in urma cu ceva ani, dar a devenit realitate si a fost foarte bine primit de public. A ajuns la a doua generatie, e un pic mai mare, si promite o experienta a posesiei unica, desi e mai lent decat competitorii directi.
Concept
Desi s-a ales cu critici dure din partea puristilor marcii, Porsche a perseverat a facut un Cayenne mai bun, din toare punctele de vedere. Din pozitia de rebel al marcii, intarita si de faptul ca adus si primul diesel in familia Porsche, Cayenne a demonstrat tuturor ca un SUV sport de lux nu e o idee utopica.
click aici pentru galeria foto
Reprezentativa pentru Romania este o singura cifra: 60%. Si nu… nu e consumul urban al masinii, ci ponderea lui Cayenne in totalul vanzarilor Porsche la noi din tara. Spune multe, nu?
Design
Noul Cayenne vine cu linii mai curbate la faruri, stopuri si pe intreaga caroserie, ce fac masina mai putin barbara si o aduc mai aproape de filosofia de design a marcii sport germane.
Cand te afli pe strada in noul Cayenne, mediul inconjurator parca isi incetineste ritmul, asa cum se intampla in filme cand in scena intra o femeie foarte frumoasa. Fara sa exagerez, cersetorii de la semafoarele din Bucuresti se lasa de spalat geamuri cand vad masina… Stau si o admira. Nici macar nu au venit sa-mi ceara bani. Altii, aflati la volan in masini mai ieftine sau mai scumpe, stau si se holbeaza de-a dreptul.
Cu alte cuvinte, trebuie sa ai inima tare si sa-ti placa sa fii in centrul atentiei. In caz contrar, asa cum mi s-a intamplat mie, te vei simti foarte prost cu atatea priviri atintite asupra ta.
Noroc ca interiorul e atat de reusit incat iti ia mult timp sa-l admiri si poti astfel sa ignori ce se intampla „dincolo”. Designul interior e cel mai modern disponibil pe automobilele Porsche din zilele noastre, fiind preluat de la limuzina Panamera – o alta bomba marca Porsche aruncata in industria auto.
Tehnologie, confort si dotari
Materialele folosite si calitatea finisajelor este ireprosabila, asa cum te-ai astepta de la un asemenea automobil. Pielea e foarte fina, scaunele sunt robuste si confortabile, iar pozitia de condus te face sa uiti ca te afli intr-un SUV de peste doua tone.
Modelul din test este un Cayenne S, adica o versiune intermediara ca performante. Are un motor pe benzina de 4,8 litri ce dezvolta 400 de Cai Putere (CP) si un cuplu maxim de 500 Newton-metru (Nm).
Aceste valori sunt suficiente pentru ca masina sa ajunga de la 0 la 100 de kilometri pe ora in 5,9 secunde, adica in mai mult timp decat rivalii sai directi, cu motorizari similare: BMW X5 (xDrive50i), Mercedes-Benz ML (500) si Infiniti FX (50 S).
Daca e mai lent decat concurenta directa, atunci Cayenne S exceleaza prin altceva: confort si tehnologie.
Piesa de rezistenta este deci interiorul, din nou o spun. E mai mult decat ai vrea de la o masina, oricare ar fi ea.
Navigatia are doua afisaje, unul central si altul langa ceasurile de bord, iar iluminarea cocheteaza cu doua idei aparent opuse: simplu si modern.
Pe sosea
Desi e usor penalizat de performantele mai reduse fata de concurenta, trebuie sa recunosc ca acest Cayenne e totusi foarte rapid.
La senzatia de viteza si sportivitate nu-l poate bate nimeni pe Cayenne si asta pentru ca intreaga masina e gandita si setata ca una sportiva. Sunt cateva elemente care puse impreuna nu se bat deloc cap in cap: motorul, cutia de viteze automata cu opt trepte, suspensia, directia si postul de condus.
Toate acestea iti garanteaza experiente de neuitat la volanul lui Cayenne, indiferent daca mergi tare sau pur si simplu iesi la plimbare.
Suspensia pneumatica reglabila (optionala) se pliaza perfect pe stilul de condus pe care-l adopti, iar masina parca se transforma si ea odata cu starea ta de spirit. Putine SUV-uri iti lasa sentimentul ca tu, cel de volan, si masina, devin o singura fiinta.
Concurenti
Variantele alternative la Cayenne sunt cel putin la fel de impresionante. BMW are X5, Mercedes-Benz ofera modelul ML, iar Infiniti arunca in lupta varful de gama FX. La limita, rivale pentru Cayenne pot fi considerate si modelele Range Rover Sport si BMW X6.
Concluzii
La un pret de putin peste 100.000 de euro, Cayenne S din imagini este fara indoiala o masina scumpa. Daca vrei totusi sa dai atatia bani pe un SUV, noul Cayenne este indubitabil o alegere foarte inteleapta, poate chiar cea mai buna, gratie felului in care merge si arata. In doar doua luni de la lansarea in Romania, noul Cayenne si-a gasit 30 de clienti, ceea ce spune multe despre atractia pe care o genereaza aceasta masina.
Probabil ca te intrebi si cat consuma… E mai putin relevant la o asemenea masina, dar media in Bucuresti e de 20 litri / 100 km.
3 comentarii
Splendid review! Mai vrem! 😉
Reusit testul, inedita ideea de a-la face exclusiv noaptea. Simpatica scena cu tramvaiul, daca la ora aia era cineva in el cred ca se intrebau de ce stationeaza astia cu gipanu in mijloc de pasaj:) S-a vazut bine si afisajul de pe bord, foarte putini ar avea sansa sa vada pe viu asta la o masina care valoreaza cat salariul pe o…viata?:) Bravo si pt ca ati pus sursa soundtrack-ului, asta putini o fac
Multumim de aprecieri 🙂 Urmeaza teste frumoase pe 0-100.ro saptamanile care vin. Murano, Megane TCe, Citroen DS3 si multe altele. Pe langa asta, poti vedea sectiunea In garajul nostru, unde sunt publicate peste 25 de teste ca acesta.
http://0-100.hotnews.ro/categorii/in-garajul-nostru/