Acasa Tehnologie Volkswagen si-a facut retea globala de cercetare pentru automobile electrice

Volkswagen si-a facut retea globala de cercetare pentru automobile electrice

de Costea Arsene

Volkswagen Golf blue-e-motion (sursa - Volkswagen)

Grupul auto german Volkswagen a pus la punct o retea mondiala de laboratoare de cercetare in materie de vehicule electrice, avand ca scop ieftinirea automobilelor viitorului si asigurarea unei experiente de condus superioare.

La baza retelei stau Grupul de Cercetare din Wolfsburg, alaturi de satelitii sai din China si Tokio (Japonia) si de Laboratorul de Cercetare Electronica din SUA, se arata intr-un comunicat al producatorului auto german.

Volkswagen investeste peste cinci miliarde euro pe an in activitati de cercetare si dezvoltare, 23.000 de oameni fiind angajati in cadrul companiei, in acest domeniu, la nivel mondial.

Grupul de Cercetare cu sediul in Wolfsburg este responsabil de toate brandurile comercializate de VW. Toata activitatea de cercetare si rezultatele sale sunt coordonate la Centrul din Wolfsburg.

„In viitor, inima Volkswagen va fi, totodata, una electrica, iar inginerii nostri din America, Europa si Asia pun bazele acestui lucru prin intermediul aliante noastre in domeniul cercetarii. (…) Volkswagen va fi producatorul auto care va oferi o masina electrica pe care sa si-o poata permite orice client”, a explicat presedintele Consiliului de Administratie al VW, Martin Winterkorn, aflat la Centrul Palo Alto din Silicon Valley (California, SUA).

Grupul german, care a lansat anul acesta modelul Touareg Hybrid (nedisponibil momentan in Romania – n.r.), are programate spre lansare o versiune hibrida a noului Jetta, in 2012, si, un an mai tarziu, un automobil de serie bazat pe conceptul e-up! (care se va numi cel mai probabil Lupo), dar si Golf blue-e-motion.

click aici pentru galeria foto cu Golf blue-e-motion

VW cerceteaza diferite concepte de stocare a energiei, de la noua tehnologie litiu-ion, la bateriile conventionale aflate momentan in uz in industria auti (nichel-metal hidrura, plumb-acid – n.r.).

Centrului ERL din Silicon Valley i-a fost indicata sarcina de a examina posibilitatea utilizarii pe masini a materialelor ce intra in compozitia celulelor din bateriile folosite in cazul laptopurilor, cunoscute si ca celule 18650.

Se cerceteaza durata de viata a viitoarelor baterii auto si costurile lor de intretinere, fiabilitatea, precum si durata unei singure incarcari si siguranta in exploatare.

Investitiile necesare pentru avansul cercetarilor, in special in domeniul automobilelor electrice, sunt generate de rezultatele economice bune pe care Volkswagen le-a inregistrat in ultima perioada, a spus Winterkorn.

In prima jumatate a anului 2010, livrarile VW au crescut la peste 3,5 milioane de autovehicule (fata de 3,1 milioane in aceeasi perioada a lui 2009), ceea ce corespunde unei aprecieri de aproximativ 15%.

Volkswagen va lansa anul viitor o flota de 500 de masini Golf electrice, cu scop experimental, iar din 2013 acest model va fi disponibil tuturor clientilor.

Golf electric, denumit Golf blue-e-motion, dispune de un motor de 85 KW (115 Cai Putere) care dezvolta un cuplu de 270 Newton-metru si asigura masinii o acceleratie de la 0 la 100 de kilometri pe ora in 11,8 secunde. Automobilul dispune de o cutie de viteze cu o singura treapta (EQ 210) si poate atinge o viteza maxima de 140 de kilometri pe ora.

In 2012 va fi lansata o versiune hibrida a sedanului Jetta, iar in 2013 vor fi lansate variante hibride ale Golf si Passat. Tot in 2013 isi va face debutul si prima masina electrica de oras a Volkswagen, al carei nume speculat este Lupo, derivata din conceptul e-up!.

click aici pentru galeria foto cu Jetta

Lasa un comentariu