Piata auto europana a crescut cu 0,2% in primul semestru din acest an, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, de la 7,273 milioane unitati la 7,285 automobile, iar cele mai bine vandute marci sunt Volkswagen, Renault si Ford, potrivit datelor Asociatiei Constructorilor Auto Europeni (ACEA).
Volkswagen isi mentine astfel prima pozitie in top, pe care o ocupa si la sfarsitul anului trecut, prin livrarea a 812.607 masini in perioada ianuarie-iunie din 2010 (-2% fata de aceeasi perioada din 2009).
Renault vine tare din urma, cu o crestere a vanzarilor de 20,6% in primul semestru din 2010, la 634.220 masini. Renault se afla pe locul al treilea la vanzarile de masini din UE anul trecut, dupa Ford, dar acum situatia s-a inversat.
Asadar, Ford ocupa pozitia a treia, cu 619.585 automobile livrate in prima jumatate a acestui an (-5,1%).
Cele mai mari cresteri ale vanzarilor le-au avut insa marcile Land Rover (+39,3%), Nissan (+31,9%), Renault (+20,6%) si Volvo (+20%).
Cererea pentru marca romaneasca Dacia s-a mai temperat in primele sase luni din acest an, raportand un avans de 17,9% (de la 116.510 masini la 137.355 automobile).
Germania, Franta si Italia se mentin in continuare ca cele mai mari piete auto europene, cu 1,468 milioane masini intrate in circulatie in primele sase luni din 2010 (-28,7%), respectiv 1,212 milioane automobile (+5,4%)si 1,163 milioane autoturisme (+2,9%).
Vanzarile de automobile noi din Europa au scazut cu 1,6% anul trecut, comparativ cu 2008, de la 14,717 milioane de masini la 14,481 milioane de autoturisme. Piata auto europeana va scadea in acest an, comparativ cu 2009, cu 13,1%, pana la un nivel de circa 12,583 milioane de unitati, din cauza disparitiei programelor de tip Rabla, estimeaza ACEA.