Un studiu realizat de compania de cercetare de piata GfK Romania arata ca este foarte putin probabil ca romanii sa-si cumpere o masina in urmatorii doi ani, considerand ca perioada pe care o traverseaza nu este pretabila cheltuirii unor sume mari de bani.
„In acest context al adancirii crizei economice, achizitiile de case sau masini nu intra deloc la capitolul prioritati de investitie pentru romani. De altfel, intentia scazuta privind cumpararea acestor bunuri s-a mentinut constanta in ultimele 9 luni, 91%, respectiv 87% declarand in luna aprilie ca este foarte putin probabil sa isi ia o locuinta sau un autoturism in urmatorii doi ani”, se arata in studiul GfK Romania.
De retinut ca studiul este realizat in luna aprilie, cand cresterea TVA de la 19% la 24% era doar o vaga ipoteza, nu o certitudine cum a devenit de la 1 iulie.
Mai mult de trei sferturi dintre cei chestionati nu considera ca este o perioada favorabila cheltuirii unor sume importante nici pentru renovarea casei: cumpararea unei centrale pentru incalzire, a unor noi obiecte sanitare si altele.
Informatiile provin din Barometrul de incredere a Consumatorului, studiu cofinantat de Comisia Europeana si realizat lunar de GfK Romania.
Datele sunt reprezentative pentru populatia Romaniei in varsta de 15 ani si peste, esantionul fiind de 1.000 de persoane intervievate in fiecare luna.
GfK Romania, fondata in 1992, este parte integranta a Grupului german GfK.