Volvo a prezentat versiunea de caroserie break a celui mai nou model al marcii, S60, denumita V60, care are un portbagaj de 430 de litri si va fi disponibila in showroom-uri in toamna acestui an.
Indicativul „V” marcheaza variantele break ale modelelor Volvo, iar despre V60 Volvo spune ca „este mai degraba un coupe decat un break”, datorita liniilor sale dinamice.
click aici pentru galeria foto
Volvo V60 este disponibil cu doua tipuri de sasiu. In Europa va fi standard sasiul dinamic (mai sportiv), iar in alte piete va fi oferit standard un sasiu cu rulare mai confortabila, denumit Touring. Sasiul dinamic va putea fi comandat optional pe aceste din urma piete.
Pe langa cele doua tipuri de sasiu disponibile, Volvo ofera si un sistem optional de control al dinamicii masinii, denumit FOUR-C (Continously Controlled Chassis Concept sau Sasiu Controlabil Permanent).
Softul care gestioneaza sistemul de tractiune 4×4 (AWD) – pe versiunile echipate cu asa ceva – a fost modificat pentru a exploata si mai mult latura sportiva a masinii.
V60 dispune de o tehnologie (denumita Corner Traction Control) care franeaza roata din fata de pe interiorul virajului si transmite mai multa putere rotii din exterior, permitand astfel reactii mai ferme pe curbe.
Sistemul City Safety este standard. Acesta permite masinii sa franeze brusc daca viteza de deplasare este mai mica de 30 de kilometri pe ora, iar soferul nu reactioneaza pentru a evita o coliziune iminenta cu masina din fata.
Pe langa City Safety, V60 dispune si de un sistem avansat de recunoastere a pietonilor care poate frana complet pana la viteze de 35 km/h, la fel ca la S60 (versiunea sedan a masinii). Peste aceasta viteza, sistemul se concentreaza pe reducerea vitezei, cu scopul de a minimiza ranile provocate de accident. Potrivit Volvo, sistemul poate reduce viteza cu pana la 25 km/h.
Volvo V60 este disponibil cu motorizarile revizuite de la Volvo, dar nu se stiu inca versiunile de motorizare pe care importatorul EIT Forum Auto le va comercializa in Romania.