Producatorul auto german Audi, detinut de Volkswagen, va lansa in toamna acestui an o versiune mai ieftina a supermasinii R8 Spyder, cu un motor mai mic si mai putin puternic.
Astfel, Audi R8 Spyder va putea fi comandat si cu un motor pe benzina V8 de 4,2 litri (4,2 FSI), care produce 430 de Cai Putere (CP).
Varianta decapotabila a supercar-ului R8, denumita Spyder, a fost lansata initial doar cu un motor pe benzina V10, de 5,2 litri FSI, ceea ce constituia o optiune mai scumpa decat motorizarea nou introdusa, ce va avea un pret de pornire de 121.000 de euro in Germania, potrivit unui comunicat al Audi.
Noua versiune V8 poate accelera de la 0 la 100 de km/h in 4,8 secunde si atinge o viteza maxima de 299 km/h.
Propulsorul este asociat unei cutii secventiale R-tronic, care transmite catre ambele axe cei 430 CP si cuplul de 430 Newton-metru (Nm), prin intermediul sistemului de tractiune integrala quattro dezvoltat de Audi.
La fel ca si versiunea anterioara, cu motor V10, motorul V8 este asezat pe o structura din aluminiu cu fibra de carbon si vine cu un acoperis din material textil, retractabil electric.
Motorizarea V8 este, de asemenea, disponibila si pe modelul R8 Coupe.
Propulsorul este asamblat la fabrica de motoare Audi din Gyor, Ungaria, si are o conformatie clasica in care cilindrii sunt dispusi in V la 90 de grade, cantarind in total doar 216 kilograme.
Masina masoara 4,43 metri lungime, 1,90 metri latime si 1,24 metri inaltime.
La interior, soferul beneficiaza de un sistem de informare care include si un cronometru pentru inregistrarea timpilor pe circuit.
Scaunele sunt incalzite si imbracate in piele Nappa ce reflecta razele infrarosii ale soarelui, impiedicand incalzirea interiorului, iar sistemul audio este compus din sapte difuzoare.