Ford a prezentat vineri, 25 iunie, versiunea restilizata a varfului sau de gama, Mondeo, ce vine cu mici modificari estetice si cu motorizari imbunatatite.
Masina va debuta fizic la Salonul International Auto de la Moscova pe 25 august si va fi lansata pe pietele europene, inclusiv in Romania, in toamna acestui an.
La nivel estetic masina a primit o parte frontala mai moderna, iar bara de protectie integreaza acum o banda cu LED-uri ce sta aprinsa atunci cand farurile sunt stinse (All Day Running Lights, obligatorii in Europa din 2011).
Materialele folosite la fetele de usi si pe consola centrala au fost schimbate, iar deasupra oglinzii centrale au fost montate niste LED-uri cu rol de lumina ambientala.
Pe langa gama de motorizari deja existenta pe Mondeo, versiunea restilizata dispune si de un propulsor pe benzina de 2 litri, turbo, ce dezvolta 240 Cai Putere (CP). Acesta reprezinta versiunea mai puternica a motorului de 203 CP recent introdus de Ford pe Mondeo, S-Max si noul Galaxy.
Indiferent de versiunea de putere (203 sau 240 CP), propulsorul pe benzina de 2 litri va emite 179 de grame de dioxid de carbon pe kilometru.
Motorul turbo diesel de 2,2 litri dezvolta acum 200 CP, cu 25 mai multi decat inainte, iar propulsorul turbo diesel de 2 litri este disponibil in trei versiuni de putere (115 CP, 140 CP si 163 CP).
Cateva elemente tehnologice interesante vin pe linia ECOnetic, ansamblul de tehnologii Ford de reducere a consumului si emisiilor.
Astfel, Mondeo facelift are o grila a radiatorului activa, controlata electronic, ce se ajusteaza automat pentru a asigura o ventilatie eficienta a compartimentului motorului, dar se si inchide iarna pentru a permite motorului sa ajunga mai repede la temperatura optima de functionare.
De asemenea, aceasta grila are si un important rol aerodinamic.
O alta componenta a liniei ECOnetic este sistemul de franare cu functie de recuperare a energiei (ca un dinam de bicicleta).
Cutiile de viteze de pe Mondeo restilizat pot fi manuale cu sase trepte sau robotizate (automate) de tip PowerShift. Transmisiile PowerShift vin standard cu motorizarile pe benzina si pot fi asociate optional cu oricare dintre cele trei versiuni de putere ale motorului diesel de 2 litri.
Alte elemente tehnologice de pe Mondeo facelift sunt camera de luat vederi pentru marsarier, sistem de avertizare la parasirea nedorita a benzii de rulare (Lane Departure Warning), sistem de control automat al fazei lungi si alerta pentru masinile aflate in unghiurile moarte.