Saab vrea sa relanseze modelul 92 din anii ’50, iar interpretarea moderna a acestuia, 9-2, ar putea avea sub capota motoare si transmisii de origine BMW, mai exact preluate de la Mini, au declarat pentru Bloomberg News doua surse apropiate negocierilor.
Un posibil acord intre BMW, proprietarul Mini, si Saab privind furnizarea de motoare si transmisii se afla in primele faze ale discutiilor si un anunt oficial nu este iminent, potrivit celor doua surse.
Potrivit uneia dintre ele, vor mai trece cel putin doua luni pana la eventuala parafare a unui acord intre BMW si Saab.
Componentele si platforma vor fi folosite pentru a construi o masina in forma de picatura de apa, la fel cum era si modelul Saab 92 din anii ’50, noteaza Automotive News Europe (ANE).
Speculatiile potrivit carora BMW si Saab vor colabora au aparut pentru prima data in ziarul economic Dagens Industri din Suedia.
Cele doua companii nu au confirmat informatia.
„Cautam intr-adevar parteneri, insa nicio colaborare nu este conturata in acest moment. Un Saab mai mic decat 9-3 nu se afla pe lista noastra cu prioritati, dar este un model pe care ni-l dorim”, spune Saab intr-un comunicat de presa.
BMW are propria versiune: „Suntem in discutii cu posibili parteneri care s-au aratat interesati de tehnologia noastra. (…) In acest moment nu avem contracte cu Saab”.
Dagens Industri scrie si ca sunt sanse ca BMW sa furnizeze motoare diesel pentru crossoverul Saab 9-4X, care va fi produs intr-o uzina General Motors (GM) incepand cu primavara anului viitor.
Toate aceste date trebuie privite cu o usoara reticenta deoarece grupul BMW este foarte „posesiv” cand vine vorba de platformele sale tehnice. Mecanica masinilor din grupul BMW nu se regaseste pe alte automobile produse de alte companii auto.
In urma cu doi ani, in presa au aparut speculatii ca Fiat si BMW vor colabora pentru a dezvolta o platforma comuna pentru masini mici, din care sa se desprinda a treia generatie Mini, noul Fiat Grande Punto si un model Alfa Romeo, cel mai probabil viitoarea generatie a MiTo.
La scurt timp dupa ce aceste informatii au aparut in presa, BMW a confirmat discutiile, dar a precizat ca un Mini va trebui „sa se conduca ca un Mini si in viitor”, aratand astfel ca nu doreste impartasirea platformei.
Scenariul potrivit caruia Saab 9-2 va beneficia doar de motor si de cutia de viteze de pe Mini (deci fara arhitectura caroseriei) este mai plauzibil deoarece propulsoarele de pe Mini sunt dezvoltate in parteneriat cu PSA Peugeot Citroen si deci nu reprezinta un element de identitate la care BMW sa tina atat de mult.