Acasa Foto In garajul nostru: Peugeot 206+

In garajul nostru: Peugeot 206+

de Adrian Mitrea

Peugeot 206+ (sursa - 0-100.ro)

Peugeot 206 e un fel de licoare magica la care constuctorul auto francez nu vrea sa renunte si o tine in productie in continuare, cu mici modificari, pentru a putea lupta in segmentul masinilor ieftine dedicate tinerilor.

Concept

206 se numeste acum 206+. Masina are partea frontala modificata sa arate la fel ca noile modele ale gamei Peugeot, este mai ieftina ca in trecut, din toate punctele de vedere, si ramane un vector important de vanzari pentru marca.

click aici pentru galeria foto

E drept ca modelul 207, inlocuitorul lui 206, este mult mai apreciat si mai modern, insa in tari in curs de dezvoltare, cum este si Romania, sunt binevenite masinile cat mai ieftine.

Design

Peugeot 206+ (sursa - 0-100.ro)Criticii vor spune, pe buna dreptate, ca 206 fara + arata mai bine. Gusturile sunt oricum discutabile. Important e ca Peugeot a reusit sa pastreze ADN-ul celui mai reusit model al sau din ultimii 15 ani si sa-l faca accesibil tuturor. Dupa mine, Peugeot 206 a castigat multe simpatii si in urma spoturilor publicitare inedite si savuroase.

Ca o paranteza, 206 a fost produs in peste sase milioane de exemplare din 1998 si pana in prezent si este cel mai bine vandut Peugeot al tuturor timpurilor.

In afara de botul schimbat si de stopurile redesenate, in interior se observa de la distanta aerul modern adus de noile instrumente de bord.

Tehnologie, confort si dotari

Avem deci in fata, acum, Peugeot 206+, o masina redusa la esenta: forma tinereasca, dotari rezonabile, pret competitiv.

Tehnologic vorbind, se vede ca au trecut mai bine de 10 ani de la lansarea variantei originale. Suspensia nu e la fel de rafinata ca la noile modele Peugeot, iar lista cu dotari e foarte restransa.

Peugeot 206+ (sursa - 0-100.ro)Cu toate acestea, 206 continua sa surprinda, chiar si dupa 12 ani de la lansarea conceptului initial. Masina din test cantareste 950 de kilograme si are un motor pe benzina de 1,4 litri ce dezvolta 75 de Cai Putere. Nu e cel mai economic propulsor de pe planeta. Consuma cam 9-10 litri / 100 km in oras, dar este foarte vioi si mai ales elastic. Poti rula in treapta a cincea chiar si la 40-50 de kilometri pe ora.

Apropo de trepte… Unele lucruri nu se schimba niciodata. Cutia de viteze are aceleasi curse lungi ca dintotdeauna si este la fel de corect etajata ca odinioara. Deci una rece, alta calda…

Singura dotare optionala este vopseaua metalizata. In rest totul e standard: geamuri electrice pe fata, radio CD, servodirectie, doua airbag-uri frontale si ABS.

Inchiderea centralizata este si ea prezenta, dar lipsesc butoanele de pe cheie. Pentru a incuia si descuia trebuie sa introduci cheia in yala si sa rasucesti. Nici oglinzile nu sunt reglabile electric, ca la masinile moderne…

Dupa cum spuneam, 206+ e o masina redusa la esenta.

Pe sosea

Peugeot 206+ (sursa - 0-100.ro)Comportamentul rutier este mai ferm si mai sportiv decat la principalul sau competitor, Dacia Sandero.

Suspensia lui 206+ e reglata optim intre confort si o tinuta ferma, iar directia e surprinzator de comunicativa si previzibila.

Desi rotile din spate au frane pe tambur, eficienta franelor este surprinzator de buna.

Oricum, Peugeot 206+ nu este genul de masina pretabila la un condus aventuros, insa ofera o experienta placuta la volan.

Concurenti

Clasa mica (denumita si segmentul B) este al doilea ca importanta in Romania si fiecare marca incearca sa vina cu oferte cat mai interesante. In acest segment se poarta cea mai interesanta batalie pe pret si dotari. Principalul rival al lui Peugeot 206+ este Dacia Sandero, dar si alte masini din acelasi segment precum fratele Peugeot 207, Renault Clio si Ford Fiesta. Pe lista mai figureaza Fiat Grande Punto, Opel Corsa, Seat Ibiza, Skoda Fabia, Nissan Micra, Mitsubishi Colt, Suzuki Swift, Mazda2, Chevrolet Aveo si Toyota Yaris.

Concluzii

La un pret de sub 9.500 euro, inclusiv TVA, Peugeot 206+ este masina low-cost ideala pentru cine are bugetul limitat si nu vrea sa aleaga Dacia. Se vede ca la 206+ Peugeot a facut economii mari, dar ramane totusi o masina decenta.

De ani buni circula zvonuri ca Skoda si Peugeot vor scoate rivali pentru gama Dacia. Skoda inca se straduieste, Peugeot a reusit!

caracteristici tehnice si specificatii ale modelului testat

Lasa un comentariu