Constructotul auto olandez Spiker, care a cumparat marca suedeza Saab de la General Motors in primavara acestui an, vrea sa comercializeze masinile sale sport exclusiviste prin dealerii Saab.
„Deschidem dealeri Spyker in stanga si in dreapta”, a declarat directorul general al Spyker, Victor Muller, citat de Bloomberg, informatie preluata de Automotive News Europe (ANE).
Astfel, Spyker vrea sa ajunga la 60 de dealeri in acest an, fata de 35 cati are in prezent, iar tinta pentru finalul anului viitor este de 90 de centre.
Prin extinderea retelei de dealeri, Spyker vrea sa redevina o marca profitabila. Anul trecut a vandut 36 de masini si inregistreaza pierderi din 2004, an in care s-a listat la Bursa din Amsterdam (cu simbolul SPYKR).
Spyker a inceput deja sa utilizeze piese si componente de pe masinile Saab, cum ar fi motoarele pentru stergatoare, a spus Muller. Pe baza unui exercitiu economic simplu, utilizarea acelorasi subansamble se traduce in comenzi mai mari de la furnizor si in final in costuri mai reduse de productie.
Spiker si General Motors (GM) au semnat pe 23 februarie 2010 documentele finale pentru tranzactionarea marcii Saab.