Constructorul auto britanic Land Rover, detinut de indienii de la Tata Motors, pregateste o varianta hibrida (diesel+electric) a modelului Range Rover si va lansa un SUV compact in 2011, bazat pe conceptul LRX, ce va avea si tractiune doar pe doua dintre cele patru roti.
In varianta 4×2, noul SUV Land Rover va emite mai putin de 130 de grame de dioxid de carbon pe kilometru, a anuntat compania.
SUV-ul bazat pe LRX va fi cel mai usor si mai eficient Land Rover produs vreodata.
„Vom continua sa facem cele mai capabile masini de teren pentru clientii care vor 4×4, dar vom oferi si alternative celor care nu doresc asta”, a declarat directorul Land Rover, Phil Popham.
Pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon, Range Rover la lansa si masini hibride (diesel+electric) in 2012, acestea urmand sa fie disponibile pe piata, tuturor, in 2013.
Sunt sanse mari ca primul model hibrid Land Rover sa fie SUV-ul Range Rover, deoarece pana la sfarsitul acestui an producatorul auto va testa un prototip Range Rover diesel+electric, denumit range_e, dezvoltat pe o platforma de Range Rover Sport.
Masina este propulsata de un motor diesel de 3 litri, V6 (TDV6), care exista in prezent in gama constructorului, si de unul electric. Ansamblul este cuplat la o transmisie automata ZF cu opt trepte.
Land Rover vrea sa obtina cu acest prototip o autonomie de peste 30 de kilometri folosind doar propulsie electrica.
Land Rover este un constructor auto de nisa, toate autovehiculele gamei sale fiind SUV-uri de mari dimensiuni. Land Rover are o experienta de peste 60 de ani in fabricarea de masini 4×4 isi vinde produsele in 160 de tari.