Acasa SEAT Grupul Volkswagen face ultimele eforturi pentru a salva marca Seat

Grupul Volkswagen face ultimele eforturi pentru a salva marca Seat

de Costea Arsene

Seat IBE (sursa - 0-100.ro)

Seat, producatorul auto spaniol care inregistreaza cele mai mari pierderi dintre toate marcile detinute de grupul Volkswagen, si-a propus oprirea pierderilor in urmatorii cinci ani si atragerea mai multor clienti prin extinderea gamei actuale de modele si cresterea prezentei sale in afara Spaniei.

„Aceasta este ultima incercare a Seat (de a se salva – n.r.) ca marca si, prin urmare, trebuie sa-i acordam atentia cuvenita. (…) Daca cineva ar vrea sa scape de Seat, acesta ar trebui sa-i dea celeilalte parti banii necesari preluarii”, a declarat directorul general al Seat, James Muir, care a condus inainte afacerile europene ale Mazda, informeaza Automotive News Europe (ANE).

Fabrica Seat de la Martorell (Spania), una dintre cele mai moderne din Europa, a inregistrat in primul trimestru al anului 2010 pierderi operationale de 110 milioane de euro (139 milioane dolari). Cifrele sunt mai mult decat duble in comparatie cu celelalte doua marci neprofitabile ale VW, Bentley si divizia de autovehicule comerciale.

Aceasta situatie ar putea fi accentuata de problemele financiare ale Greciei care au un impact nedorit asupra Spaniei, ingreunand astfel eforturile de crestere a veniturilor Seat.

„Va fi dificil ca Seat sa revina pe crestere. (…) Majoritatea vanzarilor lor provin din sudul Europei, unde criza economica a afectat in special producatorii mici”, a declarat analistul Marc-Renne Tonn din cadrul firmei de cercetare M.M. Warburg in Hamburg.

Livrarile pentru modelul Ibiza, care reprezinta 56% din vanzarile marcii spaniole, si Alhambra au scazut cu 8,5% anul trecut, la 337.000 de unitati, pe fondul unei piete auto spaniole care a cazut cu 21% in acelasi an, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor Auto Europeni (ACEA).

Rezolvarea problemelor Seat este fundamentala pentru realizarea obiectivului Volkswagen de a intrece Toyota in 2018 la capitolele profitabilitate si livrari.

Pentru realizarea acestui obiectiv Seat va trebui sa-si dubleze vanzarile la 800.000 de unitati in cadrul grupului VW, care a afisat anul trecut vanzari record de 6,3 milioane de autovehicule.

„Am impresia ca la nivelul grupului Volkswagen nu exista inca o idee clara despre ceea ce ar trebui sa insemne Seat. (…) La un anumit moment doreau ca Seat sa fie marca sport a familiei VW, pentru ca deciziile ulterioare sa contrazica acest lucru”, a afirmat analistul auto Mike Tyndall care lucreaza pentru firma de investitii londoneze Nomura Securities.

Responsabilul cu finantele de la Volkswagen, Hans Dieter Poetsch, a spus insa ca exista un „program detaliat” de reducere a costurilor pentru a intoarce Seat pe profit. Pierderile operationale ale Seat au crescut de patru ori in 2009, la 339 milioane de euro. „Scopul este sa amortizam mijloacele fixe prin cresterea capacitatii de utilizare”, a afirmat el.

In acest sens VW va produce, incepand cu 2011, noul sau SUV Audi Q3 la uzina Seat de la Martorell, langa Barcelona.

Fabrica poate produce 500.000 de autovehicule pe an, dar capacitatea actuala de utilizare este de 60%, a spus Muir, care a mai adaugat si ca pentru a opri pierderile trebuie sa se ajunga la 90% utilizare.

Muir a incercat inclusiv sa renunte la 300 de lucratori de la Seat, dar a renuntat la scurt timp dupa ce a a fost criticat de sindicatul muncitorilor de la Volkswagen care detine jumatate dintre locurile in Consiliul de Administratie.

Colosul german Volkswagen (VW) include noua marci din sapte state europene: Volkswagen, Audi si Volkswagen Vehicule Comerciale (Germania), Skoda (Cehia), Seat (Spania), Bentley (Marea Britanie), Bugatti (Franta), Lamborghini (Italia) si Scania (Suedia).

Lasa un comentariu