Grupul auto francez PSA Peugeot Citroen a ajuns la o intelegere preliminara cu grupul auto Changan din China pentru producerea de masini si vehicule comerciale usoare, accelerandu-si astfel intrarea pe cea mai mare piata auto din lume.
PSA are deja un parteneriat incheiat cu unul dintre rivalii Changan, Dongfeng Motor Group. Colaborarea pe mai multe paliere cu producatori auto chinezi este un avantaj pentru PSA in acest moment, deoarece acest lucru lipseste competitorilor sai directi: General Motors (GM) si Volkswagen (VW), informeaza Automotive News Europe (ANE).
Constructorul francez si Shangan urmeaza sa se puna de acord asupra detaliilor financiare ale viitorului lor parteneriat care presupune detinerea de parti egale intr-o noua companie.
Changan are deja intelegeri paralele cu Ford si Mazda.
Vanzarile grupului auto francez PSA Peugeot Citroen au scazut cu 2,2% anul trecut, la 3,18 milioane unitati, fata de cele 3,26 milioane masini comercializate in 2008. Aproape 58% dintre masinile vandute de grup au fost Peugeot, iar restul Citroen. Usoara crestere a vanzarilor globale s-a datorat pietei chineze, unde livrarile PSA au urcat cu 57%, suplinind astfel scaderea cererii din pietele europene.
In prezent, China este a doua ca marime pentru PSA.
China, care a eclipsat anul trecut SUA, trecand in pozitia de cea mai mare piata auto din lume, reprezinta un spatiu spre care marii producatori auto isi indreapta atentia pentru a contrabalansa scaderea celorlalte piete si pentru a profita de expansiunea rapida.