Producatorul auto japonez Mitsubishi crede ca noul sau crossover ASX va deveni cel mai bine vandut model al marcii in Europa si Rusia, depasind astfel popularitatea modelului de clasa mica Colt.
Mitsubishi vrea sa vanda 37.000 de modele ASX in Europa, in anul fiscal 2010 (cuprins intre martie 2010 si martie 2011), scrie Automotive News Europe (ANE).
In Romania, modelul urmeaza sa fie lansat in aceasta luna, cu un pret de pornire de 15.990 euro, inclusiv TVA.
Noua abordare a celor de la Mitsubishi este de a nu mai caracteriza unele modele drept SUV-uri, ci crossovere.
Aceasta miscare (prezenta si la alti constructori – n.r.) face parte din politica Mitsubishi de a schimba conceptia publicului larg despre brandul japonez. Astfel, Mitsubishi vrea sa nu mai fie perceput ca un constructor ce produce vehicule de teren robuste ce consuma mult (SUV-uri), ci ca un producator de autovehicule compacte ce au consum redus, scrie ANE.
Aceasta „reinventare” a marcii japoneze reprezinta o schimbare importanta pentru Mitsubishi, constructor care si-a facut un nume in Europa prin offroaderul Pajero, devenit ulterior SUV, si camioneta L200.
Modelul ASX imparte aceeasi platforma de productie cu Outlander si 70% din piese sunt comune.
Mitsubishi ASX este cu aproximativ 200 de kilograme mai usor decat Outlander (1.270 kg fata de 1.465 kg) si mai scurt cu 34,5 cm.
Noul ASX a fost prezentat fizic publicului european in cadrul Salonului Auto de la Geneva, in luna martie.
Masina este disponibila cu tractiune pe rotile din fata si 4×4, cu doua motorizari (ambele Euro 5).
Benzina:
- 1,6 litri (1.590 cmc), 117 Cai Putere (CP) la 6.000 de rotatii pe minut (rpm), cuplu maxim de 154 Newton-metru (Nm) la 4.000 rpm, emisii de 135 grame dioxid de carbon pe kilometru. Aceasta motorizare poate fi cuplata doar la o cutie de viteze manuala cu cinci trepte si la tractiune pe rotile din fata.
Diesel:
- 1,8 litri (1.798 cmc), 150 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim de 300 Nm intre 2.000 si 3.000 rpm, emisii de 145 grame dioxid de carbon pe kilometru (150 grame pentru 4×4). Acest motor va putea fi cuplat exclusiv la o cutie de viteze manuala cu sase trepte, cu tractiune pe rotile din fata sau 4×4.
Noile SUV-uri PSA Peugeot Citroen vor imparti multe componente comune cu ASX, dar vor beneficia de un design aparte.
PSA Peugeot Citroen vrea sa consolideze relatia cu producatorul auto japonez Mitsubishi, iar in acest sens ar putea cumpara 30% pana la 50% din compania asiatica. De atunci, nu au mai aparut date noi pe acest subiect.