Tata Motors si-a anuntat intentia sa investeasca in industria auto romaneasca inca de anul trecut, iar acest constructor nu si-a pierdut interesul pentru piata romaneasca, a declarat vineri (30 aprilie), pentru 0-100.ro, seful Garzii Nationale de Mediu (GNM), Silvian Ionescu, omul care a facut spionaj economic in favoarea Romaniei inainte de 1990.
Declaratia lui Ionescu vine in contextul in care la Ministerul Economiei sunt discutii pentru ca un al treilea producator auto, pe langa Dacia si Ford, sa investeasca in activitati de productie in Romania.
„Nu uitati ca a fost Tata in Romania (in vizita – n.r.). Tata e un mare competitor pe piata producatorilor de automobile si nu cred ca Tata a renuntat la piata romaneasca”, a raspuns Ionescu cand a fost intrebat despre discutiile privind inceperea activitatii unui al treilea producator auto la noi in tara.
Ionescu a precizat ca – in contextul in care au mai fost vehiculate nume precum Mercedes-Benz, Mitsubishi si Daimler ca potentiali investitori pe plan local -, finalizarea unui proiect de investii de asemenea anvergura necesita mai multi ani.
Dintre toate numele de producatori auto vehiculate in presa ca ar figura pe lista de investitori, Daimler (Mercedes-Benz) a fost singurul constructor care a reactionat cumva, alegand Ungaria pentru constructia fabricii, in locul Romaniei, multumita unei pozitionari geografice mai bune si a infrastructurii de calitate superioara.
In a doua parte a anului 2008 si PSA Peugeot Citroen a anuntat ca vrea sa construiasca o uzina de motoare in aceasta parte a Europei, Romania fiind pe lista. Criza a pus in asteptare planurile pentru aceasta investitie.
Silvian Ionescu este un personaj cunoscut in mediul politic din Romania. El este in prezent membru PDL si sef al Garzii Nationale de Mediu, iar inainte de 1990 a facut „spionaj economic” in favoarea Romaniei, dupa cum singur a marturisit in presa.
Colosul industrial Tata (India) detine, prin compania Tata Motors, marcile britanice Jaguar si Land Rover si a devenit cunoscut in intreaga lume dupa ce a lansat cea mai ieftina masina de pe glob, Nano.