Producatorul britanic de masini de lux Rolls-Royce a anuntat ca vanzarile sale pe plan mondial a crescut cu 60% in primul trimestru din 2010, comparativ cu aceeasi perioada din 2009, piata din China ocupand primul loc in ceea ce priveste cresterea, urmata de cea din SUA, Europa si Orientul Mijlociu.
„Acesta este un rezultat excelent pentru primul trimestru si demonstreaza increderea pe care clientii o au in compania si produsele noastre. Interesul in ceea ce priveste noul nostru model Ghost este in crestere si continua sa atraga un numar semnificativ de clienti noi catre marca Rolls-Royce”, a declarat noul director general al producatorului britanic, Torsten Muller-Otvos, intr-un comunicat de presa.
Cel mai nou model Rolls-Royce, Ghost, costa circa 300.000 euro, cu aproape 50.000 euro mai putin decat Phantom. Modelul a fost lansat initial in SUA, cea mai mare piata de desfacere pentru marca auto exclusivista.
Modelul Ghost nu este inca disponibil pe piata auto cu cea mai mare crestere din lume, China, vanzarile mari din ultimul trimestru fiind determinate exclusiv de Rolls-Royce Phantom.
Introducerea lui Ghost pe piata chineza urmeaza sa determine o crestere si mai mare a vanzarilor in aceasta parte a lumii, spera oficialii Rolls-Royce.
La Timisoara se produc, din 2003, ornamentul de la portbagaj, cunoscut si ca „griffleiste” si piesa („wasserkasten”) de deasupra celebrei grile a radiatorului, cea pe care este montata emblema marcii.
La inceputul acestui an, Automobile Bavaria, cel mai mare dealer BMW de pe piata locala, a anuntat ca a demarat negocierile pentru a deveni service oficial Rolls-Royce pe piata locala, unde deja sunt peste 40 de modele prezente, si ia in calcul posibilitatea de a deveni si dealer oficial al marcii engleze.