Dacia va creste cu peste 75% productia celui mai nou model al sau, SUV-ul Duster, de la 260 la 460 unitati pe zi, in a doua parte a anului, a declarat directorul Automobile Dacia, Jerome Olive, in cadrul conferintei Mediafax Talks about Auto Industry.
Duster reprezinta in prezent 19% din productia zilnica a uzinei de la Mioveni (1.366 unitati cadenta zilnica actuala), insa ponderea in totalul productiei zilnice a primului SUV din istoria Dacia va urca la 33% in a doua parte a anului.
Pentru intregul an 2010 Jerome Olive estimeaza ca uzina Dacia va produce cam acelasi numar de autovehicule ca anul trecut – 311.282 autovehicule produse si vandute.
Seful Dacia spune ca interesul pentru Duster este ridicat si exporturile merg bine pentru toata gama.
Dupa primele trei luni din acest Franta este prima piata de desfacere pentru Dacia (33.014 autovehicule), urmata de Italia (9.859 unitati) si Germania (7.220 masini). Interesant este ca vanzarile Dacia din Romania (6.136 unitati) au ajuns sa fie mai mici chiar decat cele din Algeria (6.237 autovehicule).
Principala cauza a interesului relativ scazut pentru masinile produse sub marca nationala pare sa fie programul Rabla, deoarece clientii pot cumula acum pana la trei vouchere de 3.800 lei pentru a cumpara un automobil nou, iar astfel multe masini „straine” coboara sub pragul de 10.000 de euro in care modelele Dacia fac legea.
Dacia a ajuns al doilea producator european de vehicule pe GPL, potrivit estimarilor producatorului. Spre exemplu, Sandero pe GPL este in Franta cel mai bine vandut automobil pe segmentul sau, cu o cota de piata de 68% in primul trimestru din acest an.
Producatorul auto local este cel mai mare angajator din industria de automobile romaneasca, cu 15.200 de angajati la Automobile Dacia sau 17.500 oameni in toate entitatile grupului Renault de la noi din tara.
In total, 130.000 de salariati depind de activitatea grupului Renault in Romania sau, mai simplu spus, industria auto orizontala (componente si piese auto) depinde aproape integral de Dacia.