Producatorul japonez de baterii auto litiu-ion, Lithium Energy Japan, in cadrul caruia Mitsubishi detine o participatie de 15%, ia in calcul producerea de acumulatori in Europa, pe fondul cresterii cererii de masini electrice pe batranul continent.
„Desi nu este usor sa mutam operatiunile de productie a componentelor principale, planuim sa fabricam diferite parti in afara granitelor, iar cercetarea noastra in aceasta directie s-a incheiat”, a declarat presedintele Lithium Energy Japan, Katsuyuki Ono, care a mai adaugat ca se incearca astfel reducerea costurilor de transport, potrivit Bloomberg, informatie preluata de Automotive News Europe (ANE).
Compania Lithium Energy Japan, care furnizeaza baterii litiu-ion pentru modelul electric Mitsubishi i-MiEV, spera sa atraga, prin amplasarea unei fabrici in Europa, mai multe comenzi din partea constructorilor auto europeni.
Piata de acumulatori litiu-ion folositi in cazul masinilor electrice, hibride si electrice-hibride va creste de la zero, cat era in 2009, la 18 miliarde de dolari in 2020, potrivit unui raport al firmei de cercetare Daiwa Securities Capital Markets.
Modelul complet electric i-MiEV de la Mitsubishi a fost lansat in Japonia in iunie 2009 la preturi de aprovimativ 33.000 de euro, fiind initial destinat clientilor companii, urmand ca din luna aprilie 2010 sa fie disponibil si pentru clientii persoane fizice la preturi cu 13% mai mici, in jur de 28.700 euro.
Modelul este asteptat sa vina in Europa in toamna anului in curs, pentru ca in Statele Unite ale Americii sa fie disponibil din 2011.
Alianta Peugeot-Citroen a semnat in luna martie 2010 un acord cu Mitsubishi Motors, in urma caruia constructorul japonez va furniza, intre 2010 si 2015, 100.000 platforme pentru vehicule electrice, pe baza carora vor fi construite modelele Peugeot iOn si Citroen C-Zero.
Productia masinilor electrice Peugeot si Citroen va incepe in octombrie 2010, iar lansarea efectiva pe piata este asteptata anul viitor.