Citroen a prezentat luni (19 aprilie) conceptul Metropolis, care prefigureaza fie urmatorul model din linia DS, respectiv DS5, fie noua generatie a limuzinei C6.
Metropolis este un omagiu adus pietei chinezesti in primul rand, aceasta fiind a doua ca importanta pentru Citroen si cea mai mare din lume in general (pentru toate marcile – n.r.).
Conceptul a fost creat integral de echipa internationala de design a Citroen, aflata la Shanghai din 2008. Masina va fi expusa in pavilionul francez al Expozitiei Universale din Shanghai (1 mai – 31 octombrie 2010).
Pe langa design-ul fluid si indraznet, prototipul Citroen se remarca prin tehnologie, avand propulsie hibrida si suspensia hidropneumatica Hydractive. Pe acest concept, Citroen anunta si un motor ce pare foarte interesant – V6 cu o capacitate cilindrica de doar 2 litri – si o cutie de viteze robotizata cu sapte trepte, nedisponibila in prezent pe niciun automobil Citroen.
Cu sistemul hibrid de tip Plug-In (incarcabil la priza), Metropolis poate rula in diferite moduri:
- in mod electric (la demaraj, in oras la viteza redusa si la decelerare), datorita unui motor electric care dezvolta o putere constanta de 55 Cai Putere (40 kW), atingand un maximum de 95 Cai Putere (70 kW)
- in mod termic (la viteza constanta pe sosele sau pe autostrada, cand motorul isi atinge randamentul optim) datorita motorului pe benzina V6 de 2 litri. Acest propulsor ofera o putere de 272 Cai Putere (200 kW) si un cuplu de 375 Newton-metru
- combinand cele doua propulsoare in momentul accelerarii, pentru mai multa putere (un total de 460 Cai Putere sunt disponibili si un cuplu maxim de 430 Newton-metru)
- combinand cele doua propulsoare in modul 4WD (4×4) pentru mai o tractiune optima
Ansamblul motor este pus in valoare de viteze robotizata, cu dublu ambreiaj si sapte trepte, care va rivaliza cu DSG de la Volkswagen si cu PowerShift de la Ford daca va intra in productie.
Designul interior al conceptului Metropolis este inspirat din forma evantaielor si a instrumentelor muzicale chinezesti cu coarde („Gu Zheng”). Acestea reprezinta in China simbolul omului cult si rafinat.
Citroen Metropolis are o caroserie in trei volume (sedan – n.r.), caracteristica pentru piata din China, cu dimensiuni impresionante: 5,3 metri lungime, 2 metri latime si 1,4 metri inaltime.