Furnizorul canadian de componente auto Magna International este pe cale sa achizitioneze divizia de plafoane auto retractabile a carosierului german Karmann, profilandu-se ca unul dintre marii jucatori globali pe aceasta piata.
Cota de piata a Magna/Karmann ar ajunge in 2012 la peste 60%, pe masura ce vor fi lansate noi modele, iar vechile contracte vor expira, apreciaza firma de cercetare CSM Worldwide, citata de Automotive News Europe (ANE).
Achizitia nu a primit inca aprobarea autoritatilor antitrust ale Uniunii Europene.
Magna a concurat cu CIE Automotive din Spania pentru achizitionarea diviziei Karmann de fabricare a plafoanelor auto, reusind in cele din urma sa cumpere fabrica de profil Karmann din Osnabrueck (Germania), o unitate de productie in Japonia si o parte din activitatile detinute de Karmann in Zary, Polonia.
Noua achizitie va consolida pozitia Magna pe piata plafoanelor auto retractabile, furnizorul canadian detinand deja divizia de specialitate a Porsche, Car Top Systems, pe care a cumparat-o in 2005.
Celalalt mare competitor al Magna International, furnizorul german Webasto, a cumparat in 2009 divizia falimentara de plafoane retractabile de la Edscha, avand la sfarsitul anului trecut o cota de piata de 39,5%, prognozata sa scada la 33,3% in 2012.
Constructorii auto nu sunt incantati de posibilitatea de a deveni dependenti de doi mari competitori care domina piata si incurajeaza aparitia unui al treilea. In prezent acest loc este ocupat de Toyo Seat din Japonia, cu o cota de piata de doar 4,1%.
Ca urmare a falimentului carosierului Karmann, solicitat pe 8 aprilie 2009, grupul auto german Volkswagen a cumparat terenul, aparatura si echipamentele pe care le detinea Karmann la uzina Osnabrueck, urmand ca productia unuia sau ambelor modele BlueSport si Golf Cabriolet sa inceapa in 2011 in aceasta fabrica, a anuntat anterior Volkswagen.