Acasa BMW INTERVIU: Designerul interior al BMW Seria 5, Oliver Heilmer, spune ca isi gaseste inspiratia in muzica si mobila

INTERVIU: Designerul interior al BMW Seria 5, Oliver Heilmer, spune ca isi gaseste inspiratia in muzica si mobila

de Adrian Mitrea

Designerul interior al BMW Seria 5 2010, Oliver Haimler (sursa – 0-100.ro)

Designerul responsabil de cum arata interiorul noii generatii BMW Seria 5, Oliver Heilmer, 32 de ani, spune ca se inspira din muzica si din targurile de mobilier si crede ca, in viitor, cea mai mare provocare pentru un designer va fi sa faca masini cat mai mici, dar spatioase.

Intr-o discutie deschisa cu cativa jurnalisti din Romania, Heilmer marturiseste ca cel mai mult ii place BMW M3, desi conduce un BMW Seria 5 GT. Pe langa asta, spune ca apreciaza designul masinilor Dacia pentru ca este onest si critica unele solutii tehnico-estetice la care apeleaza Mercedes-Benz si Land-Rover.

0-100.ro: Care sunt lucrurile care te inspira atunci cand desenezi interiorul unei masini?

Oliver Heilmer: Mai intai de toate, in acest caz (noul BMW Seria 5 – n.r.), am studiat istoria BMW Seria 5. M-am uitat la predecesorii acestui model pentru a-mi imagina caracterul lor. M-am uitat si la Seria 7. Pe de alta parte am incercat sa ma inspir din targuri de mobila si de la prezentari de moda pentru a vedea ce materiale si ce solutii tehnice abordeaza pentru anumite lucruri.

Un alt element important este muzica. Eu trebuie sa ascult un nou stil de muzica in timp ce desenez, pentru a obtine o noua dispozitie, un nou sentiment…

0-100.ro: Ce?

Oliver Heilmer: Depinde? Poate fi jazz de exemplu, muzica ambientala… trance. Trance e cam mult spus… ceva usor de ascultat. Depinde de proiectul pe care il ai. Eu incerc sa gasesc muzica potrivita care sa ma inspire pentru proiectul la care lucrez.

0-100.ro: In afara de noul BMW Seria 5 (F10), pentru ce masini mai ai fost sau vei mai fi responsabil?

Oliver Heilmer: Am avut ocazia sa realizez interioarele actualelor X5 si X6, precum si Seria 5 GT. Mai avem si proiecte viitore, dar nu este momentul sa vorbesc despre ele acum.

bmwclub.ro: Care iti place mai mult dintre ele?

Interior BMW Seria 5 2010 (sursa – 0-100.ro)

Oliver Heilmer: E o intrebare grea. Mi-e dificil sa spun. Ar trebui sa spun ca fiecare dintre ele. De exemplu, cand am desenat X5 am avut o cu totul alta inspiratie decat atunci cand am realizat Seria 5.

Daca m-ai intreba care a fost cel mai dificil de realizat as spune ca Seria 5. Asta pentru ca eu stiu ca clientii de Seria 5 cunosc BMW cel mai bine. E o masina foarte importanta pentru BMW si pentru designeri. De aceea a fost greu de realizat.

Seria 5 GT are alta poveste. A fost ceva total liber. La X5 am avut un predecesor care a fost foarte celebru, stiu, dar “terenul de joaca” era diferit. Lucrurile se mai schimba, evolueaza.

0-100.ro: Cum vor reusi designerii sa combine multitudinea de tehnologii cu nevoia oamenilor de a avea lucruri simple?

Oliver Heilmer: Este un proces pe care l-am inceput devreme. Dupa ce designul a fost ales, mai ai timp circa un an si jumatate pentru a vedea care sunt cerintele tehnologice. Deci ai timp sa imbini tehnologia cu noile reglementari si gusturile clientilor.

0-100.ro: Ce e mai greu de desenat? Interiorul unei masini mici sau al unei limuzine?

Oliver Heilmer: Pentru noi cea mai mare provocare a viitorului vor fi interioarele masinilor mici. Cu totii avem nevoie de spatiu in interior, vrem spatiu, dar regulile de securitate cresc. Un test de impact lateral este diferit acum fata de unul de acum zece ani. Daca peste zece ani rigorile vor fi mai mari decat in prezent, iar tendinta de a simplifica masina continua, va fi foarte greu sa creezi o masina mica si sigura.

0-100.ro: Cum va influenta masina electrica designul interior al automobilului de maine?

Oliver Heilmer: In viitor influentele vor fi imense. Cred ca ca trebuie sa mergem pe cai diferite in ceea ce priveste interioarele. Avem cateva idei, dar vorbim de un proces in curs de desfasurare.

0-100.ro: Va avea BMW masini cu interioare complet diferite fata de masinile mai vechi ale marcii? Va exista un moment in care totul se va rupe?

Oliver Heilmer: Intotdeauna ne vom uita in urma la ce a fost in istoria noastra. La BMW nu ne vom pierde atuurile, cum ar fi bordul orientat catre sofer. Este posibil totusi ca orientarea catre sofer sa arate altfel in viitor.

HotNews.ro: Imagineaza-ti o calatorie in viitor. Ce elemente de interior vor fi complet diferite pe o masina de peste zece ani?

Oliver Heilmer: E greu de spus… Pot sa-ti spun ce vreau eu. Eu vreau sa am mai mult spatiu in interior pentru ca sunt de parere ca modul in care vom calatori in viitor, in oras, se va schimba. (…) Interactiunea dintre sofer si pasageri se va schimba. Daca ar fi sa ne uitam la electronice, ritmul de progres este impresionant.

La asta va trebui sa ne uitam. Cum vor fi electronicele personale integrate in masinile noastre…

HotNews.ro: Nu credeti ca exista riscul supraincarcarii cu butoane a bordului?

Head-Up Display (sursa – BMW)

Oliver Heilmer: Cred ca avem o solutie foarte buna pentru asta: iDrive. Ne da posibilitatea sa reducem numarul de butoane. Cred ca n-am atins limita maxima pana la care poate ajunge sistemul nostru iDrive. E ceva ce poate fi inca dezvoltat.

Mai avem si Head-Up Display (proiecteaza informatii cheie, precum viteza, pe parbriz, soferul nefiind obligat sa-si abata privirea de la drum – n.r.), care simplifica sarcina soferului la calatorii mai lungi.

HotNews.ro: In cativa ani vom avea masini complet electrice pe strazi. Crezi ca interiorul acestora va trebui sa fie radical schimbat fata de o masina conventionala?

Oliver Heilmer: Mai intai va trebui sa vedem ce avantaje aduce aceasta tehnologie electrica. Daca vine cu un avantaj major, cum ar fi spatiul interior mai mare sau un sistem de transmisie diferit, as incerca sa arat asta.

0-100.ro: Anul trecut la Frankfurt am vazut un concept impresionant de la BMW. Ce urmeaza in toamna la Salonul Auto de la Paris?

Haha (rade prietenos, relaxat)… Nu pot vorbi despre asta.

HotNews.ro: Privind celelalte marci auto, care este directia de design care iti place cel mai mult?

Oliver Heilmer: Imi place ce am vazut la Geneva de la Pininfarina. E impresionant si la interior si la exterior. E simplu… E tot ce ai nevoie.

0-100.ro: Dar la polul opus?

Oliver Heilmer: Nu am un anume element in minte, dar nu-mi place lipsa de onestitate. Nu-mi place sa vad o insertie din lemn care nu este de fapt din lemn. Este vorba de ce vor sa fie si nu sunt. Plasticul poate arata bine daca este onest. Am mai vazut ceasuri de bord complet digitale (afisate pe un monitor – n.r.), dar care copiau instrumente analog. Ceasuri de acest tip au Mercedes-Benz Clasa S si Land Rover Range Rover (vezi video).

bmwclub.ro: Noul Seria 5 este o evolutie a tuturor celorlalte masini Seria 5, estetic vorbind. Cand vom vedea o revolutie?

Oliver Heilmer: Nu avem un calendar pentru asta. Vom vedea cum evolueaza lumea, cum se schimba lucrurile, care sunt influentele.

Autoevolution: Iti place in mod deosebit munca unui anume designer auto sau de orice fel?

Oliver Heilmer: Imi place munca arhitectilor de la Hanson. (…) Ce face Apple e ceva cu adevarat cool pentru un designer, dar nu am un idol.

Autoevolution: Tu esti specializat pe design interior. Ti-ar fi placut sa te ocupi de exterioare?

Oliver Heilmer: De fapt am inceput ca designer exterior la BMW. Imi place mai mult totusi designul interior pentru ca este mai profund, in opinia mea. In mod sigur e si mai complicat. As spune ca voi ramane pe design interior, dar nu se stie niciodata. Niciodata nu voi spune niciodata.

Autoevolution: Care sunt BMW-urile din top trei in preferintelor tale?

Oliver Heilmer: Imi place M3. Ar fi o masina buna pentru mine (zambeste).

Serios vorbind… conduc o Seria 5 GT. O iubesc. Are atata spatiu in interior… Nu in ultimul rand imi place Seria 5.

0-100.ro: Ai spus ca sofezi un Seria 5 GT. Cum e sa conduci o masina pe care tu o desenezi? Mie de exemplu nu-mi place sa recitesc o stire scrisa de mine…

Oliver Heilmer: Ahm… Ha… (rade, se gandeste cateva secunde). De la momentul in care te-ai oprit din desenat o masina pana ce vei ajunge sa o conduci trece destul de mult timp. Astfel, cand ajungi sa o conduci si dai de un ambuteiaj, sa zicem, incepi sa lucrezi din nou. Iti spui „asta ar trebui sa arate altfel… asta as schimba…”.

bmwclub.ro: Poti judeca interiorul unei masini ca un client, nu ca un designer?

Oliver Heilmer: E greu. Cand merg in centrul orasului cu taxiul incep sa lucrez. Ma gandesc… „wow… cum de au putut sa lase atata spatiu la imbinarile astea…”. Nu. Nu pot fi un client normal. Nu ma pot opri din lucru.

HotNews.ro: Romania este cunoscuta pentru Dacia, care, prin vanzarile sale incearca sa cucereasca Europa. Daca ai vazut interiorul unei Dacia, care este parerea ta?

In timpul formularii acestei intrebari membrii bmwclub.ro chicotesc, mirati parca de sensul unei asemenea intrebari. Raspunsul le-a taiat insa vizibil respiratia.

Oliver Heilmer: Toata masina este interesanta. Este onesta. De aceea imi place. Nu vrea sa fie Mercedes sau BMW. Este curata. Asa trebuie sa fie.

Heilmer a fost prezent joi (8 aprilie) la Bucuresti, la lansarea noii generatii BMW Seria 5. Masina s-a mai bucurat de un eveniment fastuos de lansare organizat pe 18 martie de cel mai mare dealer BMW din tara, Automobile Bavaria.

Lasa un comentariu