Grupul auto american Ford a vandut producatorul auto suedez Volvo catre compania chineza Geely, printr-un acord semnat duminica (28 martie), in urma caruia firma asiatica va plati Ford 1,3 miliarde euro, au anuntat companiile.
Acordul a fost semnat de presedintele Zhejiang Geely Holding Group, Li Shufu, si de directorul financiar al Ford, Lewis Booth, reprezentand un moment istoric pentru industria auto: China pune astfel mana pe prima marca europeana de calibru mondial.
Ford doreste vanzarea Volvo de anul trecut, cand au aparut si primii investitori. Inca de la inceput Ford a preferat oferta chinezilor de la Geely.
Prin vanzarea Volvo, Ford descompune grupul Premier Automotive din care au mai facut parte Jaguar, Land Rover si Aston Martin. Vor ramane astfel doar marcile americane Lincoln si Mercury in acest grup.
In 2007 a fost vandut Aston Martin, unor fonduri de investitii din Kuweit, iar in 2008 au urmat marcile Jaguar si Land Rover, ajunse la indienii de la Tata Motors.
Documentele finale pentru vanzarea Volvo vor fi semnate in trimestrul al treilea din acest an, grupul Ford obtinand astfel banii mult doriti pentru a se concentra pe o singura marca: Ford.
Geely au promis ca vor pastra cei 12.000 de angajati ai Volvo, precum si fabricile din Suedia si Belgia, dar au planuri sa deschida uzine Volvo si in China, pentru a creste vanzarile marcii pe plan local.
Este posibil ca Volvo sa intampine probleme de imagine dupa aceasta vanzare, deoarece pana in prezent marca suedeza si-a construit intreaga strategie de comunicare prin valori ca siguranta si tehnologia, iar masinile produse de Geely se afla la polul opus ca perceptie.
Chinezii de la SAIC au cumparat grupul britanic MG Rover in urma cu cinci ani. SAIC a profitat de tehnologia MG Rover pentru a produce masini sub marca proprie in China, iar viitorul european al marcii este inca incert.
Volvo are totusi o pozitie mult mai solida pe piata, iar Geely pare un investitor mai serios. Un scenariu precum cel al MG Rover este greu de inchipuit, in prezent, pentru constructorul auto suedez.
2 comentarii
Se pare ca in cele din urma 'brandul' "Made In China" a ingenuncheat, OFICIAL, numele grele din industria auto!
Globalizarea se intampla, fie ca ne place sau nu. In opinia mea, un pas inainte pentru Volvo!
e cel mai naspa lucru posibil. Volvo este cea mai tare marca de masini, si acum o transforma "made in china"…..nu sunt multumit deloc.