Acasa Alfa Romeo In garajul nostru: Alfa Romeo 159 TBi

In garajul nostru: Alfa Romeo 159 TBi

de Adrian Mitrea

Caracteristici detaliate ale modelului testat
Model

Alfa Romeo 159

Echipare Distinctive
Segment, numar de locuri D, 5
Tractiune

Pe rotile din fata

Lungime / latime / inaltime (in milimetri) 4.660 / 1.828 / 1.417
Ampatament (in milimetri)

2700

Greutate (in kilograme) 1.430
Capacitaea rezervorului (in litri) 70
Volumul portbagajului / cu bancheta spate rabatata (in litri) 405
Coeficient aerodinamic (Cx)

Motor si performante dinamice
Capacitate cilindrica (in centimetri cubi) 1.742
Carburant benzina
Putere maxima (in Cai Putere / kilowati) 200 / 147, la 5.000 rotatii pe minut
Cuplu maxim (in Newton-metri) 320 de la 1.400 rotatii pe minut
Numar de cilindri si dispunere 4 cilindri in linie
Dispunerea motorului In fata, transversal
Distributie 4 supape pe cilindru, doua axe cu came, distributie variabila
Alimentare Injectie directa, turbocompresor cu geometrie variabila
Raport compresie 9,5:1
Viteza maxima (km/h)

235

Acceleratie 0-100 km/h (secunde) 7,7
Consum urban declarat de producator (in litri la 100 de kilometri parcursi)

11,8

Consum extraurban declarat de producator (in litri la 100 de kilometri parcursi) 6
Consum mixt declarat de producator (in litri la 100 de kilometri parcursi) 8,1
Norma de depoluare si emisii de dioxid de carbon pe kilometru, declarate de producator (in grame) Euro 5, 189
Consum in test-drive 13,1 litri / 100 km
Traseu test-drive Bucuresti (100 km) si imprejurimi – Comarnic – Bucuresti, in total 370 de kilometri
Tren de rulare
Suspensie fata Idenpendenta de tip Patrulater inalt, arcuri elicoidale
Suspensie spate Independenta tip Multilink, arcuri elicoidale
Directie Servoasistata
Frane fata Discuri ventilate, 330 mm diametru
Frane spate Discuri ventilate, 292 mm diametru
Dimensiuni anvelope (latime, talon, diametru) 225 / 50 R17
Producator anvelope si model

Michelin Premacy HP

Dotari standard si optionale ale modelului testat
Dotari standard (selectie)
  • Aer conditionat cu reglare automata
  • 4 gamuri actionabile electric

  • Proiectoare de ceata

  • Tempomat (cruise control)

  • Radio CD cu MP3 si comenzi pe volan

  • Scaune fata reglabile pe inaltime

  • Volan reglabil (sus-jos si in profunzime)

  • Volan si schimbator de viteze imbracate in piele

  • Computer de bord

  • Cotiera pentru pasagerii din fata cu spatiu de depozitare refrigerat

  • Cotiera pentru pasagerii din spate

  • Comanda electrica pentru deschiderea portbagajului din interior

  • ABS cu EBD

  • VDC (sau ESP, controlul stabilitatii)

  • Asistenta la pornirea din rampa (Hill Hold Control)

  • 7 Airbag-uri
  • Sistem anti-incendiu (Fire Prevention System)

  • senzor de ploaie, aprindere automata a farurilor, oglinda retrovizoare cu efect anti-orbire

  • Praguri interioare cu insertie din inox

  • Insertii din aluminiu pe bord

  • Tapiterie plusata Alfatex

  • Senzori de parcare
  • Oglinzi exterioare rabatabile electric
  • Cutie de viteze manuala cu 6 trepte
Dotari optionale
Garantie 3 ani fara limita de kilometri, 3 ani pentru defecte de vopsire si 8 ani anticoroziune
Protectia generala oferita pasagerilor conform testelor Euro NCAP 5 stele din 5 posibile
Protectia oferita ocupantilor adulti / copiilor / pietonilor 5 stele din 5 / 4 stele din 5 / 1 stea din 4
Nivelul de asistare al sistemelor de siguranta
Pret fara TVA al modelului testat

Pret cu TVA inclus al modelului testat 26.620 euro

3 comentarii

Codrin 20 martie 2010 - 20:20

Nu prea inteleg cum masina este " clar destinata pentru calatorii lungi " daca " suspensia este foarte rigida, directia e grea si iti creaza senzatia ca servodirectia lipseste sau e stricata, iar pentru a actiona schimbatorul de viteze trebuie sa fii foarte ferm. ". Inseamna ca dupa 300 de km ramai cu spatele rupt, mai ales in Romania.

Reply
Stefan 25 martie 2010 - 21:56

Pai gandeste-te cum ar fi sa conduci masina asta in oras. Logic ca e mai usor de condus in extraurban. Mie de exemplu imi plac masinile mai ferme si te asigur ca nu ai spatele rupt dupa 300 de kilometri. O masina fara servo se conduce la fel de usor ca una cu servo de la 10 km/h in sus. La parcari e nasol.

Reply
tudor 22 mai 2010 - 19:09

Eu am o Alfa 159 de 6 luni, motor de 2.4 diesel,200 cp si pot spune ca este o masina destinata drumurilor lungi.este ok in oras,la parcari vizibilitatea este foarte mica,dar in rest nu sunt probleme.masina este foarte rigida si ambreiajul este foarte greu dar senzatia pe care o da aceasta masina este de neegalat.

Reply

Lasa un comentariu