Caracteristici detaliate ale modelului testat | |
Model |
Alfa Romeo 159 |
Echipare | Distinctive |
Segment, numar de locuri | D, 5 |
Tractiune |
Pe rotile din fata |
Lungime / latime / inaltime (in milimetri) | 4.660 / 1.828 / 1.417 |
Ampatament (in milimetri) |
2700 |
Greutate (in kilograme) | 1.430 |
Capacitaea rezervorului (in litri) | 70 |
Volumul portbagajului / cu bancheta spate rabatata (in litri) | 405 |
Coeficient aerodinamic (Cx) |
– |
Motor si performante dinamice | |
Capacitate cilindrica (in centimetri cubi) | 1.742 |
Carburant | benzina |
Putere maxima (in Cai Putere / kilowati) | 200 / 147, la 5.000 rotatii pe minut |
Cuplu maxim (in Newton-metri) | 320 de la 1.400 rotatii pe minut |
Numar de cilindri si dispunere | 4 cilindri in linie |
Dispunerea motorului | In fata, transversal |
Distributie | 4 supape pe cilindru, doua axe cu came, distributie variabila |
Alimentare | Injectie directa, turbocompresor cu geometrie variabila |
Raport compresie | 9,5:1 |
Viteza maxima (km/h) |
235 |
Acceleratie 0-100 km/h (secunde) | 7,7 |
Consum urban declarat de producator (in litri la 100 de kilometri parcursi) |
11,8 |
Consum extraurban declarat de producator (in litri la 100 de kilometri parcursi) | 6 |
Consum mixt declarat de producator (in litri la 100 de kilometri parcursi) | 8,1 |
Norma de depoluare si emisii de dioxid de carbon pe kilometru, declarate de producator (in grame) | Euro 5, 189 |
Consum in test-drive | 13,1 litri / 100 km |
Traseu test-drive | Bucuresti (100 km) si imprejurimi – Comarnic – Bucuresti, in total 370 de kilometri |
Tren de rulare | |
Suspensie fata | Idenpendenta de tip Patrulater inalt, arcuri elicoidale |
Suspensie spate | Independenta tip Multilink, arcuri elicoidale |
Directie | Servoasistata |
Frane fata | Discuri ventilate, 330 mm diametru |
Frane spate | Discuri ventilate, 292 mm diametru |
Dimensiuni anvelope (latime, talon, diametru) | 225 / 50 R17 |
Producator anvelope si model |
Michelin Premacy HP |
Dotari standard si optionale ale modelului testat | |
Dotari standard (selectie) |
|
Dotari optionale | |
Garantie | 3 ani fara limita de kilometri, 3 ani pentru defecte de vopsire si 8 ani anticoroziune |
Protectia generala oferita pasagerilor conform testelor Euro NCAP | 5 stele din 5 posibile |
Protectia oferita ocupantilor adulti / copiilor / pietonilor | 5 stele din 5 / 4 stele din 5 / 1 stea din 4 |
Nivelul de asistare al sistemelor de siguranta | – |
Pret fara TVA al modelului testat |
– |
Pret cu TVA inclus al modelului testat | 26.620 euro |
3 comentarii
Nu prea inteleg cum masina este " clar destinata pentru calatorii lungi " daca " suspensia este foarte rigida, directia e grea si iti creaza senzatia ca servodirectia lipseste sau e stricata, iar pentru a actiona schimbatorul de viteze trebuie sa fii foarte ferm. ". Inseamna ca dupa 300 de km ramai cu spatele rupt, mai ales in Romania.
Pai gandeste-te cum ar fi sa conduci masina asta in oras. Logic ca e mai usor de condus in extraurban. Mie de exemplu imi plac masinile mai ferme si te asigur ca nu ai spatele rupt dupa 300 de kilometri. O masina fara servo se conduce la fel de usor ca una cu servo de la 10 km/h in sus. La parcari e nasol.
Eu am o Alfa 159 de 6 luni, motor de 2.4 diesel,200 cp si pot spune ca este o masina destinata drumurilor lungi.este ok in oras,la parcari vizibilitatea este foarte mica,dar in rest nu sunt probleme.masina este foarte rigida si ambreiajul este foarte greu dar senzatia pe care o da aceasta masina este de neegalat.