Acasa Alfa Romeo In garajul nostru: Alfa Romeo 159 TBi

In garajul nostru: Alfa Romeo 159 TBi

de Adrian Mitrea

Alfa Romeo 159 (sursa - 0-100.ro)

Alfa Romeo incearca sa-i dea un ultim suflu batranei, dar frumoasei 159. Acest model a primit recent sub capota un motor pe benzina de 1,8 litri, turbo, capabil sa dezvolte 200 de Cai Putere si un cuplu maxim de 320 Newton metri. Aceste valori dau in sfarsit Alfei 159 spiritul sportiv de care avea atata nevoie, pastrand totusi un consum decent.

Concept

159 este urmasul automobilului 156, creat de celebrul designer italian Walter de Silva. Alfa Romeo 156 marca la vremea lui, in 1997, pasul marcii italiene spre o noua era, cea moderna.

Click aici pentru galeria foto

Desi este fundamental diferit de 156, modelul 159 continua drumul deschis in 1997 de predecesorul sau si este singurul varf de lance al marcii, in zilele noastre. Productia modelului superior 166 a incetat acum trei ani, iar MiTo si 159 sunt acum singurele arme pe care Alfa Romeo le are in lupta din segmentul premium.

Design

Masina poarta amprenta casei italiene de design Giugiaro si nu mai are nevoie de nicio prezentare. Este una dintre cele mai frumoase berline de pe piata si trezeste spiritul chiar si in cei care sunt sceptici in privinta masinilor italiene.

Botul Alfei 159 sugereaza o agresivitate greu de descris in cuvinte, iar evacuarea dubla tradeaza aerele sportive pe care le are micul motor turbo de 1,8 litri, botezat TBi, de la turbo benzina.

Tehnologie, confort si dotari

Voi insista pe motor, pentru acesta reprezinta marea noutate. Spuneam ca Alfa 159 are in sfarsit un spirit sportiv, care nu arde la buzunar.

Ei bine, 159 nu a dus niciodata lipsa de motorizari potente, ci de unele economice. Masina poate fi comandata cu un monstru pe benzina de 3,2 litri, cu 260 de Cai Putere, dar acest motor consuma 15-16 litri la suta in extraurban… Ce sa mai vorbim de oras!

Alfa Romeo 159 (sursa - 0-100.ro)O incercare reusita de a reduce consumul a reprezentat-o introducerea sub capota frumoasei 159 a unui motor de 1,8 litri de 140 de Cai Putere. Odata cu acest propulsor, pe langa consum, au scazut drastic si performantele.

Din aceste motive, motorizarile diesel au fost intotdeauna o alegere mai nimerita. Pana acum!

Acest nou motor pe benzina de 1,8 litri, turbo, se multumeste cu o medie de circa 10 litri / 100 km in extraurban si cu aproximativ 16 litri / 100 km in Bucuresti. Valori bune pentru 200 de cai putere.

O alta problema a Alfei 159 era si este greutatea ridicata, dar acest motor e suficient de usor incat dea masinii o tinuta de drum agila si feroce.

In plus, noul motor, cu injectie directa, este si foarte silentios. Probabil ca si antifonarea este pe masura, astfel incat doar la peste 5.000 de rotatii pe minut auzi ceva in interior.

Linistea motorului iti creaza senzatia ca masina nu fuge suficient de tare pentru cei 200 de Cai Putere pe care ii are, dar judecand dupa cat de repede raman in urma celelalte masini cred totusi ca e vorba doar de o iluzie.

Silentiozitatea iti da, la volan, prilejul sa te bucuri de instalatia audio Bose si relatia intima pe care ajungi sa o dezvolti cu masina asta.

Parca 159 a fost construita doar pentru sofer.

Practic, toate ceasurile sunt orientate spre acesta, iar volanul retro si schimbatorul de viteze cu nuca retro te inseamna la sofat.

Ca in orice alta masina premium, conforul este deosebit, iar tapitetia plusata marca inregistrata Alfa Romeo, denumita Alfatex, face toti banii.

Pe de alta parte, pasagerii din spate nu au prea mult loc, cel putin nu asa de mult precum ti-ar sugera dimensiunile exterioare ale masinii.

Alfa Romeo 159 (sursa - 0-100.ro)Pe sosea

Pe sosea, si in special pe drumuri virajate, Alfa Romeo 159 se simte in largul sau. E o masina clar orientata spre calatorii lungi.

Suspensia este foarte rigida, directia e grea si iti creaza senzatia ca servodirectia lipseste sau e stricata, iar pentru a actiona schimbatorul de viteze trebuie sa fii foarte ferm.

In plus, masina este greu de parcat, iar vizibilitatea e cam redusa. Din acest motiv se poate sa ai mult timp emotii pe stradute laturalnice si la manevre care necesita precizie chirurgicala.

Ce sa mai, 159 e o masina masculina prin excelenta!

Concurenti

Alfa Romeo 159 joaca intr-o categorie dominata din punct de vedera al vanzarilor de masinile germane: Audi A4, BMW Seria 3, Mercedes-Benz Clasa C. Alti rivali ar fi Saab 9-3 si Volvo S60.

Concluzii

In concluzie, la un pret de 26.600 de euro, inclusiv TVA, si dotari mai multe decat ai nevoie, Alfa 159 este o masina foarte tentanta. Noul motor o duce pana la 100 de kilometri pe ora in doar 7,7 secunde, iar consumul de carburant este rezonabil (13,1 litri / 100 km media din test).

Raportul pret / prestatii este bun fara indoiala, insa Alfa Romeo 159 trebuie sa-i convinga pe sceptici sa o conduca macar o data.

De restul se vor ocupa Alfatex, volanul retro, suspensia sport si noul TBi…

Caracteristici tehnice si specificatii ale modelului testat

3 comentarii

Codrin 20 martie 2010 - 20:20

Nu prea inteleg cum masina este " clar destinata pentru calatorii lungi " daca " suspensia este foarte rigida, directia e grea si iti creaza senzatia ca servodirectia lipseste sau e stricata, iar pentru a actiona schimbatorul de viteze trebuie sa fii foarte ferm. ". Inseamna ca dupa 300 de km ramai cu spatele rupt, mai ales in Romania.

Reply
Stefan 25 martie 2010 - 21:56

Pai gandeste-te cum ar fi sa conduci masina asta in oras. Logic ca e mai usor de condus in extraurban. Mie de exemplu imi plac masinile mai ferme si te asigur ca nu ai spatele rupt dupa 300 de kilometri. O masina fara servo se conduce la fel de usor ca una cu servo de la 10 km/h in sus. La parcari e nasol.

Reply
tudor 22 mai 2010 - 19:09

Eu am o Alfa 159 de 6 luni, motor de 2.4 diesel,200 cp si pot spune ca este o masina destinata drumurilor lungi.este ok in oras,la parcari vizibilitatea este foarte mica,dar in rest nu sunt probleme.masina este foarte rigida si ambreiajul este foarte greu dar senzatia pe care o da aceasta masina este de neegalat.

Reply

Lasa un comentariu