Piata auto din Uniunea Europeana a crescut cu 7,9% in primele doua luni din acest an, fata de intervalul similar din 2009, de la 1,884 milioane unitati noi la 2,033 milioane automobile. Dacia este marca cu cel mai mare avans, +55,9%, potrivit datelor Asociatiei Constructorilor Auto Europeni (ACEA).
Italia a devenit cea mai mare piata auto din UE dupa primele doua luni din acest an, cu 407.580 masini (+25,5%), detronand Germania (376.035 unitati, -19,5%). Pe pozitia a treia se gaseste Franta, cu 352.013automobile (+16,3%), locul patru este ocupat de Marea Britanie (214.165 masini, +28,7%), iar top cinci este incheiat de Spania (161.411 autoturisme, +32,9%).
Exclusiv in februarie, piata auto din UE a avansat cu 3% fata de aceeasi luna a anului trecut (974.346 unitati vs. 945.999 masini).
Masinile din grupul Volkswagen au fost cele mai bine vandut din UE in primele doua luni, urmand apoi PSA Peugeot Citroen si Renault, astfel:
- Grupul Volkswagen, 417.743 automobile noi intrate in circulatie in ianuarie si februarie (+4,3% fata de primele doua luni din 2009)
- Grupul PSA Peugeot Citroen, 294.134 masini (+17,2%)
- Grupul Renault, 222.430 unitati (+43,5%)
- Grupul Ford, 205.035 autoturisme (+5,1%)
- Grupul Fiat, 189.731 unitati (+12,4%)
Cea mai bine vanduta marca din UE a fost Volkswagen (226.574 masini, +6,2%), urmata de Renault (187.992 unitati, +41,5%) si Ford (174.506 automobile, +3,9%).
Dacia a fost marca din UE ale carei vanzari au crescut cel mai mult in ianuarie si februarie, cu 55,9%, ajungand la 34.438 livrate (fata e 22.086 in primele doua luni din 2009).
Pe langa Dacia, cresteri spectaculoase au mai consemnat marcile Renault (+41,5%) si Nissan (+32,1%).
De cealalta parte a balantei s-a aflat Saab, cu vanzari in scadere cu 60,4%, Honda (-27,6%), Mazda (-26,6%) si smart (-25,3%).