Acasa Ford EXCLUSIV: Ford va produce de anul viitor la Craiova motoare pe benzina mai mici de 1,6 litri

EXCLUSIV: Ford va produce de anul viitor la Craiova motoare pe benzina mai mici de 1,6 litri

de Adrian Mitrea

Andrew Fraser (sursa - 0-100.ro)

Ford va produce de anul viitor la Craioa motoare turbo pe benzina EcoBoost cu o capacitate cilindrica mai mica de 1,6 litri, care vor veni in completarea gamei de propulsoare EcoBoost de 1,6 litri si 2,0 litri, a declarat pentru 0-100.ro directorul de dezvoltare al motoarelor pe benzina in cadrul Ford, Andrew Fraser.

„Gama EcoBoost va avea trei piloni. Este vorba de motorul de 2,0 litri de 203 Cai Putere (CP), oferit standard cu transmisia robotizata PowerShift pe Mondeo, de motorul de 1,6 litri, cu puteri cuprinse intre 150 si 180 CP, si de un motor mai mic decat acesta, despre care nu putem spune mai multe momentan. Vom comunica detalii despre el spre sfarsitul acestui an. (…) Nu am informatii ca productia va incepe in acest an. La anul este mult mai probabil”, a spus Fraser, intr-un interviu acordat 0-100.ro la Salonul Auto de la Geneva.

Potrivit acestuia, motorul de 2,0 litri EcoBoost este produs la Valencia (Spania), cel de 1,6 litri in Marea Britanie, iar cel mai mic va fi fabricat in Romania si la Cologne (Germania).

„EcoBoost ofera o a treia alternativa, pe langa motoarele traditionale pe benzina si diesel. Daca nu faci multi kilometri pe an sau daca partea financiara conteaza foarte mult, e clar ca un motor clasic pe benzina va fi mereu alegerea mai ieftina. Pe de alta parte, din moment ce propulsoarele diesel se tot scumpesc din cauza tehnologiei si a normelor de depoluare pe care trebuie sa le respecte, motoarele EcoBoost (turbo benzina – n.r.) pot deveni solutii mai viabile”, a explicat Fraser.

EcoBoost (sursa - 0-100.ro)Oficialul Ford a precizat ca producatorul american studiaza de mai mult timp momentul potrivit pentru a lansa motoare turbo pe benzina, analizand atent miscarile pe care le face grupul concurent Volkswagen.

Germanii de la Volkswagen au lansat motorul de inalta eficienta de 1,4 litri TSI in 2006, cu injectie directa de carburant, avand la acel moment doua variante de putere – 140 si 170 CP. De atunci, Volkswagen a introdus si variante de 122 CP si 160 CP ale acestui propulsor de 1,4 litri TSI.

„Urmarim ce face Volkswagen, urmarim tehnologia cu injectie directa si preturile. Acum credem ca este momentul potrivit sa le lansam pe piata”, a precizat Fraser.

El a mai spus ca motorizarile EcoBoost vor fi disponibile pe aproape toata gama de modele, lasand libertatea clientului sa aleaga motorizarea potrivita pentru nevoile si bugetul sau.

B-Max e pe drum

Uzina Ford de la Craiova se afla in fazele preliminare ale inceperii productiei modelului de clasa mica B-Max. Numele masinii de clasa mica nu este confirmat oficial, insa toata presa internationala a scris ca este vorba de un inlocuitor al crossoverului Fusion, care va purta numele B-Max.

Intrebati in februarie de 0-100.ro daca Ford a inceput pregatirea uzinei de la Craiova pentru demararea productiei modelului de clasa mica ce urmeaza sa fie fabricat exclusiv in Romania, oficialii constructorului american au declarat: „Ne aflam in fazele preliminare ale productiei la fabrica Ford de la Craiova. Urmam cu strictete planul de productie si lansare pentru garantarea unei lansari de succes”.

Ford in Romania

Ford a inceput productia la Craiova pe 8 septembrie 2009. Atunci a iesit de pe linia de montaj primul Ford Transit Connect asamblat la Craiova, cu piese importate din Turcia.

Anul trecut au fost asamblate 300 de utilitare Transit Connect la Craiova, dintre care circa 50 au mers la dealerii Ford din Romania, potrivit Ford. Presedintele Ford Europa, John Fleming, spunea pe 8 septembrie 2009 ca productia se va cifra la 1.000-2.000 in acel an.

Primele autovehicule Ford fabricate 100% in Romania vor iesi din uzina in primavara anului 2010, potrivit declaratiilor anterioare ale lui Fleming.

Ulterior acestui moment va incepe productia masinii de clasa mica (B-Max), insa nu se cunoaste exact luna.

Din 2011-2012 la Craiova va fi produs si un vehicul comercial de capacitate medie, cel mai probabil Ford Transit.

Ford a preluat Automobile Craiova in 2007, cand a achizitionat 72,4% din societate, platind statului roman 57 de milioane de euro. Ulterior, in cursul anului trecut, participatia Ford la Automobile Craiova a crescut la peste 90%.

Ford a programat pentru activitatile din Romania investitii de 1,2 miliarde de euro (realizate direct si indirect), finantate in cote egale de cate 600 de milioane de euro, bani proveniti de la Banca Europeana pentru Investitii si direct de la Ford Europa.

In urma cu un an, in ianuarie 2009, Ford a majorat capitalul uzinei de la Craiova cu peste 200 de milioane de euro.

1 comentariu

MARIN NICOLAE 23 iunie 2010 - 10:35

Poate sa se stie cand se vor face angajari la Ford

Reply

Lasa un comentariu