Gama Dacia poate ajunge la un total de zece modele, fata de sase in momentul de fata, iar una dintre noutati ar putea fi o masina de dimensiuni mai mici decat Sandero, insa nu s-a decis inca daca va fi construita, a spus intr-o discutie cu jurnalistii romani la Geneva al doilea om ca importanta in grupul Renault, Patrick Pelata. El a mai spus ca Dacia va fi serios concurata de Toyota care va produce un model „anti-Logan” pe pietele emergente, scrie HotNews.ro.
Patrick Pelata, director operational la Renault, a anuntat ca se lucreaza la noua generatie Logan, care va avea un „stil exterior mai agreabil”, fiindca Dacia trebuie sa-si imbunatateasca designul si fiindca va fi concurata in segmentul low-cost de un model „anti-Logan” ce va fi produs de Toyota in tari precum India, China, Brazilia sau Rusia. El a precizat ca in gama Dacia vor veni patru noi modele, iar unul dintre ele ar putea fi mai mic decat Sandero, la Renault purtandu-se discutii in acest sens, dar fara sa se fi luat vreo decizie. „Mai mic putem face, insa mai ieftin e mai greu”, a completat Pelata, referindu-se la posibilitatea ca Dacia sa intre in clasa mini.
Al doilea om ca importanta din Renault spune ca nou-lansatul Duster se va vinde bine si in zone precum Orientul Mijlociu si Africa. Francezii au anuntat ca noul SUV intra in 2012 si pe piata britanica, iar Patrick Pelata a adaugat ca, dupa Duster, in Marea Britanie vor fi lansate si noile generatii Logan berlina si MCV care pe piata romaneasca ar trebui sa vina in 2012.
Despre posibilitatea ca Duster sa ajunga si in SUA, asa cum scrisese presa americana, oficialul Renault a lasat sa se inteleaga ca e foarte putin posibil, fiindca Renault „are alte prioritati strategice” avand trei mari zone de unde lipseste: America de Nord, China si zona Asiei de Sud-Est. Pelata a spus ca Renault nu a decis inca in care dintre aceste zone va intra, insa cel mai probabil ar fi vorba de China.
Al doilea om din Renault a declarat ca Dacia ar mai putea creste in Europa chiar si cu 50%, insa a adaugat ca va trebui sa discute cu furnizorii inainte de a decide o extindere a productiei, pentru a vedea daca producatorii de componente ar fi dispusi sa produca intr-un loc piese care apoi sa fie trimise la mai multe din cele zece uzine mondiale care produc masini pe platforma Logan.