Ford a lansat marti (2 martie), la Salonul Auto de la Geneva, versiunile de productie ale C-Max si Grand C-Max, insa toata atentia a fost captata de noua generatie a Focus (hatchback si break – in premiera mondiala), masina ce va fi disponibila in Romania din 2011.
Ford a pus accentul pe tehnologie la acest salon, lansand motoare turbo pe benzina EcoBoost si cutii de viteza robotizate PowerShift.
Propulsoarele EcoBoost ale Ford urmeaza politica de downsizing implementata de toti constructorii auto de calibru mondial. Aceata presupune reducerea capacitatilor cilindrice ale motoarelor, concomitend cu crestrea puterii si reducerea consumului si a emisiilor.
Astfel, Ford va avea prentru inceput in oferta un motor de 1,6 litri pe benzina, turbo (EcoBoost), de cu puteri cuprinse intre 150 si 180 Cai Putere, precum si un motor de 2 litri pe benzina, turbo (EcoBoost), care dezvolta 203 CP, disponibil pe Mondeo.
Noile transmisii PowerShift de la Ford au sase trepte si un sistem cu dublu ambreiaj, similar cu cel intalnit la Volkswagen si ale sale cutii de viteze DSG.
Ford a lansat de asemenea la Geneva versiuni imbunatatite ale Kuga, Mondeo, S-Max si Galaxy.
Ce e nou la Mondeo
Astfel, varful de gama al Ford, Mondeo, primeste motorul 2 litri pe benzina EcoBoost SCTi, de 203 CP, precum si motoare diesel aduse la standaredele Euro 5. Transmisia PowerShift va fi standard pentru motorul pe benzina de 2 litri EcoBoost.
Propulsorul diesel de 2 litri Duratorq TDCI are trei versiuni de putere: 115 CP, 140 CP si 163 CP. Pentru ultimele doua variante de putere cutia de viteze PowerShift va putea fi comandata optional.
Noutati pentru Kuga
Pentru Kuga, imbunatatirile se refera la ridicarea puterii motorului diesel de la 136 CP la 140 CP si la introducerea unei noi versiuni si mai puternice – 163 CP.
Noua versiune de motorizare (2 litri, 163 CP) imbunatateste performantele modelului Kuga, marind viteza maxima de la 180 la 195 km/h si scazand timpul de accelerare 0-100 km/h de la 10,7 la 9,6 secunde. De asemenea, propulsorul corespunde normelor Euro 5, taxa pe poluare auto din Romania fiind zero lei.
Noile C-Max si Grand C-Max
Noua gama compusa din modelele Ford C-MAX (5 locuri) si Grand C-MAX (7 locuri), prezentate in septembrie 2009 la Salonul Auto de la Frankfurt ca prototipuri, urmeaza sa intre in comercializare la nivel european pe decursul anului curent.
Interiorul modelului C-MAX, dezvaluit in premiera la Geneva
Noul Ford C-MAX afiseaza viitoarea generatie a sistemului interfata utilizator – vehicul (sistemul HMI) a Ford. Elemente cheie ale acestei tehnologii le reprezinta comutatoarele cu cinci pozitii, dispuse pe volan, care activeaza si controleaza cele doua afisaje ale vehiculului: cel dispus in partea de instrumente si cel secund, montat intr-o pozitie superioara a consolei centrale.
Acest nou sistem de control, despre care Ford Spune ca este simplu si intuitiv, da posibilitatea soferului sa opereze principalele functii ale vehiculului fara a indeparta mainile de pe volan si cu un minim de distragere a atentiei de la activitatea de sofat.