Directorul de calitate ak Toyota, Hiroyuki Yokoyama, a declarat ca franele modelului hibrid Prius au fost revizuite in ianuarie 2010. Inainte de acest moment au fost comercializate masini Prius ale caror frane nu functioneaza la capacitate maxima, in anumite conditii.
Yokoyama a spus ca Toyota nu a incercat sa musamalizeze cazul, scrie marketwatch.com, citand presa internationala.
Pe de alta parte, un purtator de cuvant al Toyota a spus ca producatorul auto inca analizeaza modul in care va fi remediata problema cu franele lui Prius.
„Am reproiectat sistemul ABS (care impiedica blocarea rotilor in timpul franarii si permite mentinerea traiectoriei dorite de sofer – n.r.) pentru noul Prius incepand cu luna ianuarie (2010 – n.r.) si vom anunta curand ce trebuie sa faca proprietarii masinilor care se afla deja in circulatie”, spus oficialul Toyota.
Cel mai probabil, Toyota va apela din nou la o rechemare in service, separata de cea legata de pedala de acceleratie.
Yokoyama a explicat ca sunt probleme cu franele atunci cand sistemul ABS este in functiune.
„Franele sunt lente, insa daca soferul continua sa apese, masina se opreste. Atunci cand sistemul ABS este in functiune, exista o mica intarziere la trecerea de la modul de recuperare a energiei la franare la frana hidraulica (cea care echipeaza orice masina – n.r.). Masina se opreste daca apesi pedala cu putere”, a spus Yokoyama.
Poblemele cu franele celui mai popular automobil hibrid din lume, Prius, au iesit la iveala miercuri, 3 februarie, cand mai multi porprietari de masini Prius au reclamat deficiente la franare.
Toyota Prius se afla la treia generatie si este cel mai bine vandut automobil hibrid din lume, totalizand 1,6 milioane de exemplare comercializate, potrivit Toyota.
Prima generatie a Prius a fost lansata in 1997.In Romania au fost vandute 17 Toyota Prius anul trecut si 68 de unitati in 2008 (-75%).