Grupurile auto General Motors si Volkswagen sunt cele mai bine pozitionate in statele emergente, unde potentiatul de crestere a vanzarilor este de 40%, pana in 2014, potrivit unui studiu al Boston Consulting Group.
Pentru anul care tocmai s-a incheiat, estimarile indica vanzari cumulate de 19 milioane de masini in China, Brazilia, India si Rusia, reprezentand circa 30% din vanzarile auto mondiale de anul trecut (livrari estimate la 69 milioane unitati).
Specialistii citati considera ca cele doua grupuri sunt cele mai bine pozitionate pentru ca si-au dezvoltat din timp afacerile in aceste state, prin construirea de fabrici auto si prin dezvoltarea retelelor de distributie si service.
Vanzarile de masini in aceste state emergente mentionate mai sus vor creste cu patru pana la opt milioane de masini in urmatorii cinci ani, ajungand la 27 milioane de unitati in 2014. In acelasi an, vanzarile auto din lume vor fi cuprinse intre 78 si 87 milioane de masini, reiese din studiu, scrie Automotive News Europe (ANE).
O consecinta directa a cererii mari din cele patru state ar fi ca producatorii auto vor trebui sa adopte platforme tehnice globale, care le-ar permite reducerea costurilor si personalizarea masinilor in functie de cerintele unei anumite piete, potrivit studiului.
China va fi cea mai mare piata, cumuland circa 60% din vanzarile estimate pentru cele patru tari.