Circa 80% dintre masinile noi vandute in Europa pana in 2015 vor emite mai putin de 150 grame de dioxid de carbon pe kilometru, cu 30% mai putin decat in prezent, iar greutatea acestora va scadea cu 5%, potrivit unui studiu al casei de consultanta si prognoza Frost & Sulivan.
„Politica de downsizing (reducerea capacitatii cilindrice a motoarelor), sistemele de injectie directa de benzina si tehnologiile start-stop sunt elementele cheie care vor conduce la reducerea emisiilor de dioxid de carbon, pana in 2015, la nivelurile stabilite”, a declarat, intr-un comunicat, Vigneshwaran Chandran, director de program in cadrul Frost & Sulivan.
Compania mentioneaza ca producatorii de masini premium ca Daimler si BMW vor reduce capacitatea cilindrica a motoarelor si ca vor lansa masini electrice si hibride.
In acelasi timp, marcile de volum vor introduce in masa sistemele start-stop si tehnologii de injectie directa (acestea aduc un plus de eficienta motoarelor – n.r.).