Vanzarile grupului auto francez au scazut cu 2,2% anul trecut, la 3,18 milioane unitati, fata de cele 3,26 milioane masini comercializate in 2008. Aproape 58% dintre masinile vandute de grup au fost Peugeot, iar restul Citroen.
Astfel, anul trecut au fost livrate 1,84 milioane de masini Peugeot in lume si 1,34 milioane de autovehicule Citroen.
PSA noteaza ca scaderea pietei europene, in ansamblul ei, cat si declinul celor doua marci proprii, au fost temperate de programele Rabla implementate de cele mai mari piete auto europene (Germania, Franta, Italia).
Si China a fost o oaza de salvare. Pe aceasta piata, vanzarile PSA Peugeot Citroen au crescut cu 57%, iar in prezent China este a doua piata ca marime pentru grup.
Pentru 2010, PSA Peugeot Citroen se asteapta la scaderi ale pietei europene, din cauza faptului ca cele mai multe dintre statele care au introdus prima de casare ca instrument de stimulare a pietei vor renunta total sau partial la acest instrument.
Cu toate acestea, grupul francez considera ca tendinta de scadere a vanzarilor va fi contrabalansata de modelele recent lansate si de cele care vor fi disponibile la vanzare din acest an.