Salonul Auto de la New Delhi si-a deschis marti (5 ianuarie) oficial portile, iar editia din acest an a devenit, multumita crizei, un eveniment care poate juca de la egal la egal cu saloanele europene sau americane.
O dovada ca New Delhi si India au ajuns sa conteze din ce in ce mai mult in industria auto mondiala este aceea ca masinile dedicate exclusiv acestei piete s-au inmultit. Mai concret, Toyota a prezentat modelul low-cost Etios, care ar urma sa coste sub 10.000 de dolari in India.
Masina va fi produsa initial in India si va fi destinata pietelor emergente.
Un alt exemplu este Ford Figo, un model construit special pentru piata indiana, avand la baza Ford Fiesta.
Daca pana in urma cu cativa ani marii constructori auto se foloseau de saloanele auto prestigioase pentru a-si dezvalui noutatile, acum lucrurile s-au schimbat. Asa se face ca Nissan a ales sa prezinte noua generatie a modelului Micra tot la New Delhi Auto Expo.
Acest salon auto a intrat in atentia intregii lumi in 2008, dupa ce Tata Motors a prezentat cea mai ieftina masina din lume, Nano, denumita si „masina poporului”.
Astfel, este de asteptat ca importanta Salonul Auto de la New Delhi sa creasca in viitor, in conditiile in care India se dezvolta si devine tot mai interesanta ca piata de desfacere pentru produsele asiatice, europene si americane.
Editia din acest an (a 10-a) are loc intre 5 si 11 ianuarie.