Acasa Industrie Mercedes-Benz Romania a inaugurat la Oradea un depozit de piese de schimb de trei milioane euro

Mercedes-Benz Romania a inaugurat la Oradea un depozit de piese de schimb de trei milioane euro

de Adrian Mitrea
Depozitul de piese de schimb Mercedes-Benz de la Oradea (sursa - Mercedes-Benz)
Depozitul de piese de schimb Mercedes-Benz de la Oradea (sursa - Mercedes-Benz)

Mercedes-Benz Romania a inaugurat miercuri (9 decembrie) la Oradea un depozit de piese de schimb, dupa o investitie de trei milioane de euro, care va permite scurtarea timpului de imobilizare in service a masinii, in cazul in care necesita reparatii.

Noul depozit va deservi marcile Mercedes-Benz, smart, Chrysler, Jeep, Dodge si Mitsubishi Fuso Canter, iar stocul permanent de piese are o valoare de circa cinci milioane de euro, se arata intr-un comunicat al Mercedes-Benz Romania.

Noul depozit central de piese originale Mercedes-Benz are o suprafata de aproximativ 4.000 de metri patrati si cuprinde circa 13.500 de repere distincte din diferite categorii, incepand de la sigurante pana la agregate (motoare si cutii de viteza).

Volumul maxim de stocare al depozitului este de aproximativ 23.000 de repere, volum pe care compania doreste sa il obtina in urmatoarele sase luni.

Piese made in Romania

Acest stoc de repere contine, de asemenea, si piese auto fabricate in Romania, la Cugir, in cadrul unei alte companii Daimler.

Printre piesele de schimb produse la Cugir se numara roti dintate, intinzatoare de lanturi, arbori cu came si semifabricate.

Depozitul de piese de schimb Mercedes-Benz de la Oradea (sursa - Mercedes-Benz)
Depozitul de piese de schimb Mercedes-Benz de la Oradea (sursa - Mercedes-Benz)
Reducerea timpului de asteptare

Prin noua investitie, Mercedes-Benz Romania estimeaza ca in luna decembrie din acest an procentul de onorare a comenzilor primite de la centrele autorizate cu piesele aflate pe stoc la depozitul din Oradea va fi de 82%.

Potrivit companiei, termenul de livrare catre centrele autorizate din intreaga tara va fi de o zi, in cazul pieselor aflate pe stocul de la depozitul din Oradea, timpul de asteptare in cazul clientului final fiind diminuat.

„Avand in vedere dinamica pietei si recuperarea lenta a economiei, demersurile companiei in conformitate cu realitatea si estimarile pietei au avut menirea de a sustine si optimiza activitatea noastra. Totusi, deoarece suntem increzatori in potentialul viitor al pietei, Mercedes-Benz Romania continua sa isi consolideze acum pozitia pentru momentul in care vom putea vorbi din nou de cresteri in piata, iar depozitul de la Oradea reprezinta un angajament in acest sens fata de clientii si partenerii nostri”, a declarat, in comunicat, Michael Grewe, director general executiv si presedinte al Mercedes-Benz Romania.

Organizare

Stabilirea locului pieselor reprezinta rezultatul a patru factori principali: volumul, cantitatea, greutatea si miscarea stocurilor. Pentru a stabili locul optim al pieselor de schimb este folosit un software special, care recomanda, in functie de factorii mentionati anterior, locuri pentru fiecare piesa care nu este adusa pentru prima data in depozit.

Depozitul de piese de schimb Mercedes-Benz de la Oradea (sursa - Mercedes-Benz)
Depozitul de piese de schimb Mercedes-Benz de la Oradea (sursa - Mercedes-Benz)
Dezvoltarea stocului a condus la cresterea gradului de service (procentajul de piese de schimb comandate de catre centrele autorizate ce pot fi livrate direct de pe stocul din depozitul de la Oradea).

Valoarea gradului de service este estimata la 82% pentru luna decembrie 2009, comparativ cu 68,7% in decembrie 2008. Factorul de rotatie este un alt indicator specific pentru un depozit de piese, reprezentand de cate ori a fost vandut stocul mediu intr-o anumita perioada de timp.

Daca in luna noiembrie a anului trecut factorul de rotatie al depozitului atingea 15,72, in aceeasi perioada a anului curent factorul de rotatie a ajuns la o valoare de 8,72. Valoarea factorului de rotatie este strans legata de gradul de service.

Prin urmare, cu cat factorul de rotatie este mai mare, cu atat gradul de service este mai scazut. De asemenea, un factor de rotatie ridicat inseamna renuntarea la mentinerea in stoc a pieselor de schimb cu miscare lenta. Valoarea ideala pentru factorul de rotatie este cuprinsa intre 6 si 8. Valoarea estimata pentru finalul anului 2009 a factorului de rotatie este de 7,5.

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Notifica-ma despre
guest
2 Comments
vechi
noi
Inline Feedbacks
View all comments
Balanean Ioan
Balanean Ioan
1 an

Buna. Era necesar un depozit piese, de asa anvergura. Felicitari. Daca doriti sa aveti o flota transp. comerciale Mercedes, cu adevarat atunci, faceti intretinere si reparatii cu piese de origine, dar sa nu uitati de profesionistii in domeniul reparatiilor. SUCCES.

Dan Serban
Dan Serban
11 luni

Pentru un Mercedes sprinter515 aflat la service Aklass din Constanta astept de peste o luna o turbina sa va fie rusine nu mai spuneti baliverne.