BMW X6 ActiveHybrid, primul automobil cu propulsie hibrida (benzina+electric) al marcii germane disponibil in Romania, va fi lansat pe plan local in luna aprilie a anului viitor.
Masina va avea un pret de pornire de 87.000 de euro fara TVA (103.350 euro cu TVA inclus), a anuntat BMW Group Romania.
Click aici pentru galeria foto
Sistemul de transmisie al BMW X6 ActiveHybrid consta intr-un motor V8 pe benzina, care dezvolta 407 Cai Putere (CP), cu tehnologie BMW TwinPower Turbo, si doua motoare electrice sincronizate, care furnizeaza 91 CP, respectiv, 86 CP.
Valoarea maxima a puterii ansamblului este de 485 CP, cu un maxim al curbei de cuplu de 780 Newton-metri.
Masina accelereaza de la 0 la 100 de kilometri pe ora in 5,6 secunde, iar viteza maxima este de 236 kilometri pe ora (250 km/h cu pachetul optional Sport).
Aceste performante cer un 9,9 litri de benzina pentru 100 de kilometri parcursi, in regim mixt, iar emisiile de dioxid de carbon masoara 231 de grame pe kilometru.
Merge doar electric
Primul model BMW complet hibrid (full hybrid) poate rula exclusiv cu propulsie electrica si fara emisii de dioxid de carbon pana la o viteza de 60 km/h, motorul pe benzina fiind activat automat atunci cand este necesar.
Variatia ideala dintre cele doua moduri, pentru o eficienta imbunatatita si un dinamism superior, este asigurata de transmisia activa.
Folosind cele doua motoare electrice, trei angrenaje planetare si patru ambreiaje multidisc, puterea de transmisie este distribuita printr-o cutie de viteze automata cu sapte trepte, operata printr-un selector electronic de viteze, respectiv, prin clapetele de pe volan.
Sistemul de tractiune integrala BMW xDrive distribuie puterea motorului variabil intre puntea fata si puntea spate.
Motoarele electrice sunt alimentate de un acumulator NiMH de inalta performanta, aflat sub podeaua compartimentului de bagaje, care ofera energie si catre reteaua electrica a masinii.
Compartimentului pentru bagaje are aceeasi capacitate ca si in cazul variantei BMW X6 echipate exclusiv cu motor pe benzina.
La actionarea franelor sau la eliberarea acceleratiei, energia cinetica este transformata in energie electrica si este stocata in bateria de inalta performanta. Pentru a asigura aceasta functie, fie unul, fie ambele motoare electrice actioneaza ca un generator, iar furnizarea energiei electrice generata in acumulator se face fara cresterea consumului de combustibil.
Utilizarea ulterioara a acestei energii pentru a oferi un plus de putere reduce consumul de benzina.