Dintre toate automobilele Dacia, Sandero Stewpay este de departe modelul care a creat cea mai mare confuzie printre noi toti si asta pentru ca la lansare toata lumea se astepta sa fie mult asteptatul SUV Dacia. L-am numit cumva model? Pardon, nu este un model, ci o versiune de echipare a Sandero, alaturi de Laureate, Prestige si celelalte…
Concept
Carevasazica nu este un SUV, nu este un crossover si nu are tractiune 4×4, dar este o versiune care se diferentiaza puternic de celelalte Sandero.
click aici pentru galeria foto
Astfel, prin Stepway, Dacia ataca o nisa slab penetrata de producatorii auto si care pare sa se dezvolte tot mai mult. Este vorba de un segment care nu exista in scripte si pe care-mi place sa-l numesc al pseudocrossover-elor.
Design
Elementele estetice suplimentare sunt cat se poate de vizibile. Stepway are in plus faruri fumurii, ornamente din aluminiu satinat, bare de ancorare pe plafon, un model special de jante din aluminiu, disponibile standard, si, mai ales, doi centimetri in plus in inaltime.
Fara doar si poate, Sandero Stepway este modelul care iti ofera, ca posesor, cel mai inalt grad de exclusivism, in comparatie cu celelalte autoturisme Dacia. Si probabil lucrurile asa vor si ramane un timp, chiar si dupa lansarea mult asteptatului SUV Duster.
Ca „posesor” ocazional de Stepway, mi-a fost imposibil sa nu zabovesc mai mult cu privirea asupra masinii de fiecare data cand m-am urcat sau am coborat din ea. Asta pentru ca acele elemente din aluminiu satinat arata foarte bine si parca sunt mereu altfel, in functie de momentele zilei si de sursa de lumina.
Mai concret, Sandero Stepway este genul de masina care intoarce priviri pe strada si pe care, la randul tau, iti face placere s-o privesti.
Daca despre Sandero diesel care a fost in garajul nostru acum cateva luni spuneam ca NU este o masina de fite, ei bine… Stepway parca lasa o cu totul si cu totul alta impresie.
Stilul interiorului este si el deosebit si are o contributie importanta la aerul exclusivist pe care-l simti atunci cand te afli la volan. Tapiteria neagra si fetele de usi negre sunt disponibile doar pe Sandero Stepway. In afara de coloritul mai sobru, interiorul masinii nu se deferentiaza de cel al celorlalte versiuni de echipare ale Sandero.
Tehnologie, confort si dotari
Tehnologia, confortul si dotarile masinii sunt multumitoare si reduse la esential, la fel ca la orice model Dacia. Cu toate acestea, versiunea Stepway este mai bine echipata decat altele, lipsindu-i doar aerul conditionat si radioCD-ul cu MP3 dintre dotarile care conteaza, dar pot fi comandate optional.
Din nefericire, geamurile electrice de pe spate, airbag-urile laterale si volanul reglabil sunt dotari care lipsesc cu desavarsire si nu sunt disponibile nici macar optional.
Pe sosea
Tinuta de drum a lui Stepway este surprinzator de precisa. Mirarea este cu atat mai mare cu cat cei doi centimetri in plus pe care ii are suspensia iti lasa impresia unei masini usor de rasturnat. … Adevarul este de fapt diametral opus, gratie barei stabilizatoare de pe fata.
In plus, franele ferme au si ele o contributie semnificativa la senzatia de siguranta.
Singura critica notabila care-i poate fi adusa lui Sandero Stepway este zgomotul pe care-l scoate suspensia fata in anumite conditii.
Mai exact, cand rotile sunt virate la maximum in stanga sau dreapta si masina traverseaza o denivelare mai ampla, se aude o bataie specifica unei suspensii intinse la maximum.
Intr-un fel era de asteptat sa se intample asta pentru ca trenul de rulare nu a fost gandit din start pentru caroserii inaltate.
Dupa ce conduci o singura data masina iti dai seama ca pozitia de condus mai inalta, pe care o ai in orice Sandero, pare mult mai fireasca in pseudocrossoverul Stepway. Parca asa ar fi fost sortit sa fie.
Sunt disponibile doua motorizari, una pe benzina si una diesel, aceleasi disponibile in toata gama Dacia. Propulsorul pe benzina este de 1,6 litri si dezvolta 90 de Cai Putere, iar cel diesel, de 1,5 litri, are 70 de Cai Putere.
Niciunul dintre aceste doua propulsoare nu promite performante remarcabile, insa versiunea pe benzina din garajul nostru are un comportament multumitor, fara sa exceleze la economia de carburant sau la acceleratie.
Concurenti
Dupa cum spuneam, concurenta in segmentul pseudocrossover-elor nu este acerba si singurii rivali ai lui Sandero sunt Ford Fusion, Toyota Urban Cruiser si Kia Soul.
Concluzii
La un pret de putin peste 10.000 de euro, inclusiv TVA, Dacia Sandero Stepway din garajul nostru face o figura frumoasa in segmentul masinilor cu pretentii de crossover, fiind deopotriva accesibil si aratos.
Avand in vedere mai ales pretul, Sandero Stepway are sanse destul de mari sa fure din clientii celor trei concurenti, singurul sau dezavantaj perceput fiind calitatea interiorului ceva mai scazuta.