Acasa Foto In garajul nostru: Infiniti G37S Coupe

In garajul nostru: Infiniti G37S Coupe

de Adrian Mitrea

Infiniti G37S Coupe (sursa - 0-100.ro)

Infiniti G37S Coupe este genul de masina la care lumea se uita si se intreaba „ce (marca) e asta?”. Cu totii se prind ca e dura, desi poate nici n-au auzit in viata lor de Infiniti. E tipul ala de masina bine desenata, care merge traznet si fata de care nu stii ce pozitie sa adopti… S-o admiri sau s-o conduci?!

Concept

Reteta Infiniti este traditionala, aplicata cu succes de multi, pervertita de altii si care nu da gres niciodata. Caroserie clasica de tip coupe, motor mare si puternic amplasat in fata, tractiune spate, pozitie joasa de condus, performante ridicate si multa adrenalina… cam asta promite G37S (S vine de la versiunea de echipare, de top) celor dispusi sa renunte la BMW 335i pentru ea.

click aici pentru galeria foto

Design

Infiniti G37S Coupe (sursa 0-100.ro)Cand am ajuns la AutoItalia sa iau cheile de la G37S mi-am spus ca idila care urmeaza se se infiripe intre mine si ea se va lasa cu victime. BMW-istii isi vor baga unghia-n gat, mama va sta in prag de infarct stiind ca am 320 de Cai Putere pe puntea spate, iar eu…

Eu voi fi cea mai mare victima, cu inima si portofelul frante dupa doua zile de condus…

Ce sa mai, a fost dragoste la prima vedere, desi eram constient ca facem parte din clase diferite. De fiecare data cand am coborat din ea mi-am simtit corpul sedat de placere si o priveam prelung… Asa… ca la inceput de relatie…

Mi se pareau seducatoare farurile de tip bumerang si fundul obraznic care parca ma indemna sa-i dau cat poate. Sau cat pot eu…

Interiorul mi-a complicat si mai mult viata, pentru ca este foarte elegant si are o calitate care te-ar face sa renunti la somn pentru o noapte de condus.

Tehnologie, confort si dotari

Infiniti G37S Coupe (sursa - 0-100.ro)Asta e partea care imi place cel mai mult la G37S. Cum ar zice americanii, „good value for the money”. In limba romana suna parca a sablon, dar n-am ce-i face. La un pret de pana in 55.000 de euro si cu dotari mai multe decat iti pot trece prin cap, Infiniti G37S Coupe are un raport calitate/pret imbatabil.

Printre cele care merita enumerate figureaza sistemul audio Bose cu 11 difuzoare, care include si DVD si

camera video pentru marsarier (3.200 euro ca optional), cele sase airbag-uri (frontale, laterale si de tip cortina) si sistemul Brake Asist (asistenta la franare), care are grija ca oprirea sa fie optima indiferent de conditiile de drum.

Scaunele din fata sunt generoase si te pot primi calduros daca vrei. E standard. In acelasi timp, au sustinere laterala buna si pot asigura confort sporit pentru bicepsii femurali, la drum lung, gratie unei mici perne extensibile.

Infiniti G37S Coupe (sursa - 0-100.ro)Mai greu va fi cu cei din spate pentru ca orice om care trece de 1,75 metri inaltime va da cu capul in luneta, nu in plafon, deoarece aceasta este prelungita mult deasupra banchetei din spate. In plus, tetierele sunt fixe, deci tot spatarul este „turnat”, pe principiul „pasagerul se conformeaza masinii” si nu invers. Oricum, Infiniti G37S Coupe nu este genul de masina in care sa-ti plimbi familia. E o masina pentru capriciile tale personale, cel care ai ales s-o cumperi si s-o conduci.

Pe sosea

Face suta in 5,9 secunde. Deci e rapida! De la prima plecare de pe loc si pana in momentul in care te hotarasti ca ai nevoie de o pauza, Infiniti G37S Coupe refuza sa te lase sa te simti ca intr-o masina oarecare. E suficient sa biciui o singura data cei 320 de Cai Putere si n-o sa te mai saturi.

Infiniti G37S Coupe (sursa - 0-100.ro)

La o plecare de pe loc mai in forta, cu ESP-ul cuplat, rotile spate scrasnesc si imping inainte cu bestialitate. Daca renunti la ESP, ai toate sansele sa te simti ametit si sa-ti tremure mainile cand cobori de la volan. Masina fuge usor de spate, lasa doua dare negre pe asfalt si urla din toti cei sase cilindri. Are si 7.500 de motive sa o faca… Apoi se pregateste din nou pentru o serie nebuna, in urmatoarea treapta de viteza, si in urmatoarea si tot asa pana la a saptea. Toate imping la fel de puternic si te lasa parca fara suflare.

Si uite-asa te teleportezi orgasmic la aproape 200 de kilometri pe ora… Si ea poate pana la 250, dar n-o tine pe infrastructura rutiera romaneasca…

Si un mers relaxat este la fel de impresionant. Suspensia este dura, evident, dar foarte rafinata si face ca rotile cu jante de 19 inci si anvelope cu talon mic sa paseasca foarte fin peste denivelari. Neasteptat de fin!

In curbe am avut o senzatie foarte ciudata, dar dupa doua-trei viraje si dupa ce mi-am revenit din naucire mi-am amintit ca masina este echipata 4WAS (4 Wheel Active Steering), adica o directie activa pentru toate cele patru roti (disponibila doar pe S) care face ca G37S Coupe sa derapeze foarte putin si previzibil. Senzatia este ciudata pentru ca masina te indeama sa abordezi virajele mai tare decat ti-ai propus si esti coplesit de un sentiment dubios de siguranta.

Infiniti G37 Coupe (sursa - 0-100.ro)In schimb, cutia de viteze automata e mai lenta in reactii decat mi-ar fi placut sa fie si este parca singurul element care a facut ca aventura de trei zile sa nu fie perfecta. Oricum, compenseaza printr-o etajare buna si este clar o alegere mai buna decat transmisia manuala cu sase rapoarte. Padelele de pe volan nu salveaza situatia, desi atenueaza lentoarea cutiei. Intr-un regim de mers alert, eventual pe drum de munte, padelele vor fi imposibil de folosit pentru ca sunt fixate pe butucul volanului si nu se misca odata cu el.

La o viteza constanta de 80-130 kilometri pe ora pe Cruise Control motorul sta sub 2.500 de rotatii pe minut, iar consum instant nu trece de 8 litri / 100 km, deci un stil de condus calm poate aduce si economii serioase la pompa. N-am avut timp si chef sa experimentez asta prea mult.

Concurenti

Singurii rivali seriosi pentru Infiniti G37 Coupe sunt BMW 335i Coupe si Audi A5. Mercedes-Benz nu are un coupe bazat pe Clasa C, iar Lexus SC este ceva mai lent si costa cu 50% mai mult.

Concluzii

Infiniti G37 Coupe este o masina cu un raport calitate/pret foarte bun, fiind deopotriva performanta si bine echipata. Motorul mare si elastic poate satisface orice stil de condus, iar imaginea de sofer de Infiniti nu poate sa fie decat exclusivista.

Tot ce are de facut importatorul este sa-i convinga pe cei care vor sa dea 50.000 de euro pe un coupe sa treaca si pe la Infiniti. Masina se va vinde singura.

caracteristici tehnice si specificatii ale modelului testat

2 comentarii

Mikke 20 noiembrie 2009 - 18:48

Frumos test!

Reply
Mikke 20 noiembrie 2009 - 16:48

Frumos test!

Reply

Lasa un comentariu