Caracteristici detaliate ale modelului testat | |
Model | Toyota Urban Cruiser |
Echipare | Luna |
Segment, numar de locuri | B, 5 |
Tractiune | Pe rotile din fata |
Lungime / latime / inaltime (in milimetri) | 3.930 / 1.725 / 1.525 |
Ampatament (in milimetri) | 2.460 |
Greutate (in kilograme) | 1.195 |
Capacitaea rezervorului (in litri) | 42 |
Volumul portbagajului / cu bancheta spate rabatata (in litri) | 314 / 749 |
Coeficient aerodinamic (Cx) | 0,318 |
Motor si performante dinamice | |
Capacitate cilindrica (in centimetri cubi) | 1.329 |
Carburant | benzina |
Putere maxima (in Cai Putere / kilowati) | 101 / 74, la 6.000 rotatii pe minut |
Cuplu maxim (in Newton-metri) | 132 de la 3.800 rotatii pe minut |
Numar de cilindri si dispunere | 4 cilindri in linie |
Dispunerea motorului | In fata, transversal |
Distributie | 4 supape pe cilindru, doua axe cu came, distributie variabila |
Alimentare | Injectie indirecta |
Raport compresie | 11,5:1 |
Viteza maxima (km/h) | 175 |
Acceleratie 0-100 km/h (secunde) | 12,5 |
Consum urban declarat de producator (in litri la 100 de kilometri parcursi) | 6,6 |
Consum extraurban declarat de producator (in litri la 100 de kilometri parcursi) | 4,9 |
Consum mixt declarat de producator (in litri la 100 de kilometri parcursi) | 5,5 |
Norma de depoluare si emisii de dioxid de carbon pe kilometru, declarate de producator (in grame) | Euro 4, 129 |
Consum in test-drive | 8 litri / 100 km |
Traseu test-drive | Bucuresti (100 km) si imprejurimi – Urziceni – Bucuresti, in total 250 de kilometri |
Tren de rulare | |
Suspensie fata | Idenpendenta de tip McPherson, cu arcuri elicoidale si bara stabilizatoare |
Suspensie spate | Semi-independenta, punte de tip H brate trase, arcuri elicoidale |
Directie | Servoasistata |
Frane fata | Discuri ventilate de 275 milimetri diametru |
Frane spate | Discuri pline de 259 milimetri diametru |
Dimensiuni anvelope (latime, talon, diametru) | 195 / 60 R16 |
Producator anvelope si model | |
Dotari standard si optionale ale modelului testat | |
Dotari standard (selectie) | – Aer conditionat cu reglare automata
– ABS, VSC + TRC (sistem de control al stabilitatii si al tractiunii) – Airbag-uri frontale pentru sofer si pasager – Airbag-uri laterale pentru sofer si pasager, airbag-uri cortina si airbag pentru protectia genunchilor soferului (in total 7) – Geamuri electrice fata / spate – Oglinzi exterioare reglabile electric, incalzite si rabatabile electric – Proiectoare de ceata – Radio cu MP3, 6 difuzoare si intrare AUX-IN – Bluetooth – Computer de bord – Comenzi pe volan pentru radio – Volan reglabil pe inaltime si in profunzime – Scaun sofer reglabil pe inaltime – Inchidere centralizata cu telecomanda |
Dotari optionale | – vopsea metalizata (Gri Inchis Metalizat), 300 euro (inclusiv TVA) |
Garantie | 3 ani in limita a 100.000 de kilometri |
Protectia generala oferita pasagerilor conform testelor Euro NCAP | – |
Protectia oferita ocupantilor adulti / copiilor / pietonilor | – / – / – |
Nivelul de asistare al sistemelor de siguranta | – |
Pret fara TVA al modelului testat | 14.303 euro |
Pret cu TVA inclus al modelului testat | 17.020 euro |
12 comentarii
Foarte frumos reportajul. Bravo, tot asa baieti.
Foarte frumos reportajul. Bravo, tot asa baieti.
Multumim pentru aprecieri Claudiu!
Multumim pentru aprecieri Claudiu!
Super ca nu v-ati documentat deloc inainte sa il scrieti. Poate ar fi fost ok sa mentionati ca Urban Cruiser de la Toyota este defapt un amarat de Scion XA din state (www.scion.com). Adica brand-ul de tineret al toyota. ptr europa doar i-au pus alta sigla si au marit pretul. 😀 masina este penibila, mai ales ca poti sa ti-o iei mult mai bine dotata cu un motor considerabil mult mai puternic din state.
Super ca nu v-ati documentat deloc inainte sa il scrieti. Poate ar fi fost ok sa mentionati ca Urban Cruiser de la Toyota este defapt un amarat de Scion XA din state (www.scion.com). Adica brand-ul de tineret al toyota. ptr europa doar i-au pus alta sigla si au marit pretul. 😀 masina este penibila, mai ales ca poti sa ti-o iei mult mai bine dotata cu un motor considerabil mult mai puternic din state.
Multumim de critica, dar Urban Cruiser este de fapt xD in SUA, nu xA cum spui tu 🙂
In fond, Urban Cruiser este o Toyota Yaris (Vitz in SUA) cu alta caroserie si pe care poate fi pus si 4×4. Nu inteleg de ce spui ca nu ne-am documentat…
Traim in Europa si cumparam masini europene. Aproape orice sofer stie doua lucruri despre piata auto din SUA:
– masinile sunt mai ieftine acolo. toate!
– unele modele europene au in SUA alt nume (si invers), iar uneori cele doua nume de produs nu au deloc legatura intre ele. Un exemplu ar fi Ford Fusion-ul european si Ford Fusion-ul american
In alta ordine de idei, daca doresti sa-ti cumperi un xD din SUA in loc de un Urban Cruiser din Romania, esti liber sa o faci.
Multumim de critica, dar Urban Cruiser este de fapt xD in SUA, nu xA cum spui tu 🙂
In fond, Urban Cruiser este o Toyota Yaris (Vitz in SUA) cu alta caroserie si pe care poate fi pus si 4×4. Nu inteleg de ce spui ca nu ne-am documentat…
Traim in Europa si cumparam masini europene. Aproape orice sofer stie doua lucruri despre piata auto din SUA:
– masinile sunt mai ieftine acolo. toate!
– unele modele europene au in SUA alt nume (si invers), iar uneori cele doua nume de produs nu au deloc legatura intre ele. Un exemplu ar fi Ford Fusion-ul european si Ford Fusion-ul american
In alta ordine de idei, daca doresti sa-ti cumperi un xD din SUA in loc de un Urban Cruiser din Romania, esti liber sa o faci.
@Mihai… Sigur esti genul de "sofer" care se mandreste cu masina de firma, si tine in fata scarii un bmw obosit 316 cu numere de bulgaria… Avand in vedere ca "amarata" asta n-o sa ti-o permiti nicio data, mai bine taci… du-te si cara cartofi cu Loganu`, si nu-ti mai da cu parerea fara sa ai habar de brand. Documenteaza-te tu inainte de toate.
@Mihai… Sigur esti genul de „sofer” care se mandreste cu masina de firma, si tine in fata scarii un bmw obosit 316 cu numere de bulgaria… Avand in vedere ca „amarata” asta n-o sa ti-o permiti nicio data, mai bine taci… du-te si cara cartofi cu Loganu`, si nu-ti mai da cu parerea fara sa ai habar de brand. Documenteaza-te tu inainte de toate.
@Ion… fata de tine eu chiar detin un Scion(TC) si eu chiar traiesc in state deci poate am condus masina aceasta mult inaintea ta. Nu stiu ce faci tu cu masinile de bulgaria, dar ma abtin de la comentarii suplimentare.
@Adrian Mitrea nu stiu de unde ai scos tu Toyota "Vitz", e un model care nu l-am intalnit in ultimii aproape 3 ani de cand ma aflu in Maryland sau Delaware. Pe de alta parte am vazut destule Toyota Yaris pe aici, chiar si Yaris Sedan platforma din care este derivat Scion Xa(implicit si facelift-ul Xd, in europa redenumit sub Urban Cruiser).
@Ion… fata de tine eu chiar detin un Scion(TC) si eu chiar traiesc in state deci poate am condus masina aceasta mult inaintea ta. Nu stiu ce faci tu cu masinile de bulgaria, dar ma abtin de la comentarii suplimentare.
@Adrian Mitrea nu stiu de unde ai scos tu Toyota „Vitz”, e un model care nu l-am intalnit in ultimii aproape 3 ani de cand ma aflu in Maryland sau Delaware. Pe de alta parte am vazut destule Toyota Yaris pe aici, chiar si Yaris Sedan platforma din care este derivat Scion Xa(implicit si facelift-ul Xd, in europa redenumit sub Urban Cruiser).