Cererea crescuta pentru masinile mici din ultima perioada, generata de criza, impiedica dezvoltarea industriei cabluri si cablaje electrice pentru automobile, deoarece modelele de oras sunt sarace in tehnologii si nu permit un progres tehnologic pe masura asteptarilor industriei.
Din 2002 si pana in 2008 partea electrica a unei masini a avut preturi increstere continua, de la 550 de dolari la 650 de dolari, se arata intr-un studiu al Strategy Analytics, citat de Automotive News Europe, scrie 4wheelsnews.com.
Desi datele vizeaza masinile americane, situatia este similara si in Europa. Criza si conditiile de creditare mai restrictive i-au determinat pe multi sa aleaga masini mai ieftine ori chiar sa nu mai cumpere deloc.
Aceasta situatie ii afecteaza cel mai puternic pe furnizorii de cabluri si cablaje auto, care se vad nevoiti sa reduca numarul angajatilor.
Cu toate acestea, Strategy Analytics sustin ca valoarea partii electrice din masini va urca la 800 de dolari in 2013 si ca vanzarile mondiale vor trece de 63 de miliarde de dolari.