Acasa Saloane Auto PREVIEW: Salonul Auto de la Frankfurt, de la cel mai mic Rolls-Royce la Trabantul electric. Germanii vin cu tehnologie, Dacia cu nimic nou

PREVIEW: Salonul Auto de la Frankfurt, de la cel mai mic Rolls-Royce la Trabantul electric. Germanii vin cu tehnologie, Dacia cu nimic nou

de Adrian Niculescu

 

Vizitatori la standul Wiesmann la IAA (sursa - 0-100.ro)

Salonul Auto de la Frankfurt se apropie de start, cu cel mai mic Rolls-Royce, denumit Ghost, si cu Trabantul electric. BMW si Mercedes-Benz vor sa arate, la salonul lor de casa, ca pot oricand sa le sufle japonezilor tehnologia hibrida si electrica, Honda, Nissan, Mitsubishi, Chevrolet si Cadillac nu vor participa, din cauza crizei, iar Dacia nu va avea la stand nicio noutate.

In total, la evenimentul auto german vor fi 82 de premiere mondiale, dintre care 42 apartin constructorilor auto si furnizorilor de componente europeni, potrivit organizatorilor.

Printre cele mai importante noutati se numara conceptul BMW Vision EfficientDynamics, cu un motor diesel de 1,5 litri (163 Cai Putere) si doua electrice, toate trei propulsoarele fiind capabile sa furnizeze, pentru un interval scurt, spre exemplu intr-o depasire, un total de 356 Capi Putere (CP) si un cuplu de 800 Newton-metri.

La standul BMW vor mai fi modelele X1 si Seria 5 GT (a caror lansare in Romania este planificata pentru sfarsitul lunii octombrie) conceptul decapotabil Z2, precum si modelele Seria 7 ActiveHybrid si X6 ActiveHybrid.

Mini va prezenta conceptul Mini Coupe, care va intra ulterior si in productie.

Principalul rival al BMW, Mercedes-Benz, va dezvalui conceptul hibrid BlueZero E-Cell, capabil sa mearga 100 de kilometri doar folosind energia din baterii si motorul electric. De asemenea, la standul Mercedes-Benz vor mai straluci modelul sport SLS AMG si o varianta hibrida a a limuzinei S 500.

Audi va prezenta versiuni mai ecologice ale modelelor A3 si A4, precum si un automobil sport electric despre care nu a dat inca detalii. Este foarte probabil sa fie vorba de o surpriza de proportii: un R8 electric, date fiind teaser-ele de pana in prezent.

Fiat va prezenta decapotabila Fiat 500C si versiuni restilizate (facelift) ale modelelor Grande Punto si Sedici. Modelul care imparte aceeasi platforma cu Fiat Sedici, Suzuki SX4, va fi lansat si el cu un facelift.

Celelalte marci din grupul Fiat, Alfa Romeo si Lancia, nu vor prezenta modele complet noi, ci versiuni imbunatatite sau editii speciale ale celor existente. Astfel, Alfa Romeo va avea la stand modelul MiTo Quadrifoglio Verde, echipat cu un propulsor pe benzina turbo de 170 CP, mai putin poluant, care foloseste tehnologia MultiAir, iar Lancia va dezvalui automobilul Ypsilon Elle (realizat in colaborare cu marca ELLE), Lancia Delta si Lancia Musa Poltrona Frau.

Francezii pun accentul pe nou la cel mai important salon auto european. Citroen va dezvalui un model concept de mici dimensiuni, denumit Revolte – o interpretare moderna a modelului 2CV, alaturi de noua generatie a modelului C3. Primul masina din linia DS, denumit DS3, cu care Citroen vrea sa-i faca concurenta lui Mini, isi va face si el debutul la Frankfurt.

Atat noul C3 cat si DS3 vor fi lansate in Romania in primavara anului viitor.

Renault va prezenta modelul Fluence, inlocuitorul lui Megane sedan, care va fi disponibil in Romania din noiembrie, alaturi de alte patru masini electrice. Trei dintre acestea vor ajunge pe piata in 2011, iar unul cel mai probabil in 2012, potrivit directorului operational al grupului Renault, Patrick Pelata.

Celalalt mare constructor francez, Peugeot, va dezvalui conceptul iOn, derivat din modelul electric Mitsubishi MiEV, data fiind semnarea ultimei colaborari dintre PSA Peugeot Citroen si Mitsubishi. Peugeot va mai avea la stand si un monovolum de clasa mare, denumit 5008, fascinantul coupe RC-Z si doua modele hibride: RCZ Hybrid 4 si 3008 Hybrid4.

Opel va aduce la salon cel mai important model pentru piata europeana, noua generatie a modelului Astra, care va fi lansat in Romania la inceputul anului viitor, precum si conceptul Ampera, derivat din Chevrolet Volt.

Italienii de la Ferrari vor avea la stand cel mai nou model, 458 Italia, programat sa intre in productia de serie anul viitor, iar Lamborghini va dezvalui masina sport decapotabila Reventon Roadster, dar si Gallardo LP 550-2 Balboni.

Porsche va veni cu o editie limitata de 250 de masini 911 Sport Classic, cu Porsche 911 Turbo facelift si cu modelele de performanta GT3 RS si GT3 Cup.

Constructorul auto american Fisker Automotive, infiintat in 2007, va prezenta modelul Fisker Karma, un automobil sport de lux, cu patru locuri si patru portiere, care foloseste propulsie electrica, suficienta pentru parcurgerea a 80 de kilometri. Pentru autonomie marita la 480 de kilometri, masina dispune de un motor pe benzina care are rol de generator si care incarca bateriile.

Mai multi producatori de masini sport, putin cunoscuti de publicul larg, dar apreciati de pasionatii de automobile, vor avea noutati la Frankfurt.

Wiessman va dezvalui modelul MF 5 Roadster, McLaren va veni cu modelul sport MP4-12C, canadienii de la HTT va avea la stand masina sport Plethore LC 50, iar Artega va prezenta modelul GT. O noutate va aduce de rasunet va aduce si constructorul rus Marussia, cel mai probabil un supercar pe nume M2, anuntat pana acum prin teaser-e.

Din clubul constructorilor de super-sport nu lipseste nici Koenigsegg, care va dezvalui modelul Trevita, o varianta a celebrului CCXR.

Constructorul britanic Morgan va dezvalui modelul Aeromax Supersport, iar Rolls-Royce va avea la stand cel mai nou si cel mai mic model din gama, denumit Ghost.

Revenind la masini mai pamantesti, Ford va dezvalui noua generatie a monovolumului C-Max, precum si versiunea marita a acestuia: Grand C-Max.

Coreenii de la Hyundai si Kia pun accentul pe nou, iar modelele par promitatoare.

Hyundai va avea la stand modelul iX35 (inlocuitorul SUV-ului Tucson), o varianta electrica a modelului i10, conceptul iX-Metro si varianta restilizata a SUV-ului Santa Fe.

Pe de alta parte, Kia va avea la stand versiunile restilizate ale familiei de modele Cee’d, noua generatie a SUV-ului Sorento si o varianta hibrida a acestuia, modelul Venga, precum si o gama de modele mai economice si mai putin poluante, sub eticheta EcoDynamics.

Compania Herpa a creat o versiune moderna a Trabant, care are propulsie electrica, iar constuctorul Reva va prezenta doua modele electrice de mici dimensiuni.

Suedezii de la Saab vor lansa noua generatie a limuzinei 9-5, model pe care compania mizeaza pentru relansare.

Celalalt producator suedez, Volvo, va prezenta variantele restilizate ale modelelor C70 si C30.

Toyota va aduce la Frankfurt varianta restilizata a SUV-ului Land Cruiser, un model Prius hibrid ale carui baterii pot fi incarcate la orice priza si o varianta hibrida a modelului compact Auris.

Lexus, marca de lux a Toyota, va dezvalui conceptul compact LF-Ch, rival pentru Audi A3 si BMW Seria 1, precum si variantele restilizate ale limuzinelor GS si LS.

Volkswagen va avea la stand variantele mai putin poluante (BlueMotion) ale modelelor Passat, Golf si Polo, o varianta restilizata a modelului Transporter si versiunea de caroserie cu trei usi a celei de-a cincea generatii Polo.

La fel ca si Volkswagen, marcile de volum Skoda si Seat, nu vor prezenta noutati rasunatoare. Cehii de la Skoda vor avea la stand varianta break a modelului Superb, iar Seat va expune cel mai puternic model din istoria marcii, Leon Cupra R (de 265 CP), precum si o varianta mai putin poluanta (eticheta Ecomotive) a modelului Altea.

Seat Ibiza, care nu a mai fost demult disponibila cu varianta de caroserie break, va avea de la anul inclusiv un break in gama, care va fi prezentat la Frankfurt.

Singura noutate Maserati va fi decapotabila GranCabrio, iar la standul Mazda vor fi prezente variantele restilizate ale modelelor RX8 si CX-7, dar si conceptul MX-5 Superlight.

La editia din 2007 a Salonului Auto de la Frankfurt au venit peste 900.000 de vizitatori, iar organizatorii asteapta in acest an cel putin 750.000 de persoane.

Lasa un comentariu