SUV-ul pe care Dacia il va lansa anul viitor va fi construit pe platforma Logan, denumita tehnic si B0, iar in gama Dacia Renault vrea sa mai adauge inca doua modele, mai mari decat cele actuale, a declarat directorul operational al Renault, Patrick Pelata, intr-o discutie cu presa centrala organizata cu ocazia unei vizite in Romania.
Presa internationala a speculat ca platforma sau sistemul de tractiune al SUV-ului Dacia va fi preluat de la Nissan Qashqai, insa oficialul Renault a transat situatia spunand ca elemente de tractiune 4×4 vor fi produse chiar la Pitesti, iar platforma va fi cea cunoscuta de pe celalte modele Dacia.
Pelata a exclus posibilitatea introducerii unei alte platforme decat B0 pe masinile Dacia, in viitorul apropiat.
„Am spus intotdeauna ca vor fi opt sau noua masini pe platforma Logan, denumita platforma B0. In prezent avem sase (inclusiv SUV-ul pe care Dacia il va lansa anul viitor – n.r.), deci cu siguranta vom avea cel putin inca doua de lansat”, a spus Pelata.
Cele doua masini vor ataca segmente complet diferite, a adaugat el.
Intrebat daca una dintre ele va fi mai mica decat celelalte modele Dacia, Pelata a raspuns ca „mai degraba mai mare”.
Oficialul Renault a explicat ca platforma B0 a fost gandita sa poata suporta chiar si masini mai mici decat Sandero (cel mai mic model din actuala gama Dacia), dar si masini de tip SUV, insa Renault este concentrat pe modele incapatoare, care vor pastra in mare motorizarile actuale.
„Vrem sa facem masini mai mari, pentru a oferi si mai mult spatiu interior. (…) Platforma Logan suporta motoare mai mari, insa noi credem ca motorizarile actuale sunt potrivite”, a explicat Pelata.
Intrebat daca masinile Dacia vor putea obtine cinci stele din cinci la testele de securitate rutiera, Pelata a afirmat ca unele criterii de masurare a sigurantei nu tin de securitatea reala si ca Dacia este apreciata tocmai pentru simplitate.
„De ce? Pentru ca, in general, cumparatorii nu vor sa plateasca pentru dotari inutile. S-a intamplat asa ani la randul si multi constructori, in special cei germani, cred ca adaugarea a si mai multa tehnologie va determina clientii sa plateasca intotdeauna. Costul mandriei pe care il cere o masina care obtine cinci stele din cinci la teste este prea mare pentru Dacia„, a explicat oficialul Renault.
Cu toate acestea, el a aratat ca masinile Dacia au dotari optionale, precum airbag-urile laterale, pe care oamenii le platesc daca le doresc.